וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים הפגינו מול משכן נתניהו: "קח אחריות"

20.11.2011 / 13:15

רבים מבוגרי לימודי הרפואה לשנת 2011 החליטו שלא להתחיל את הסטאז', כל עוד לא נפתח ההסכם שנחתם עם הרופאים. "אנחנו מבקשים מראש הממשלה לקחת אחריות על המשבר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר עריכה: יאיר דניאל)

הפגנת מחאה שארגנו סטודנטים לרפואה מהאוניברסיטאות בן גוריון ותל אביב וכן מהטכניון, התקיימו בצהרים (ראשון) מול משכן ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, זאת כחלק ממאבק הרופאים המתמחים נגד ההסכם שנחתם בין המדינה להסתדרות הרפואית.

ההפגנה מתקיימת על רקע ידיעות שהגיעו לאגודת הסטודנטים, לפיהן בכירים בפקולטאות לרפואה מתנגדים לצעדי המחאה של הסטודנטים וציינו כי הכוונה להשבית את לימודים תפגע באופן ישיר בלימודיהם של הסטודנטים. "אגודת הסטודנטים באוניברסיטה תפעל בכל כוחה על מנת להגן על הסטודנטים לרפואה ולתמוך במאבקם הצודק", הודיע יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אורי רשטיק ששיגר ביום מכתב תמיכה בסטודנטים לרפואה בו כתב כי "דין פגיעה בסטודנטים לרפואה כדין פגיעה בכלל הסטודנטים".

בנוסף להפגנה שמתקיימת היום, הודיעו הסטודנטים כי לא יחזרו לספסל הלימודים עד שראש הממשלה יתערב במשבר ויביא לפתרונו. גלעד אלון, יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב אמר לוואלה! כי ההודעה על חזרה למשא ומתן בין נציגי המתמחים לאוצר "אינה מספקת", נוכח המשבר החריף ברפואה הציבורית. "אנחנו מבקשים מראש הממשלה לקחת אחריות אישית על המשבר. לא יכול להיות שפקידים ויועצים ממשרד האוצר הם שינהלו את המשא ומתן ללא התערבותו ופיקוחו הישיר של ראש הממשלה. זאת פשוט הפקרות", אמר.

אלון, סטודנט שנה רביעית לרפואה, הדגיש כי המשבר הנוכחי כבר הפך לבעיה ארוכת טווח. "גם אם מישהו יצליח להוציא צווי משפט כאלה ואחרים אותה בעיה בדיוק תפרוץ במלוא עוצמתה בעוד כמה שנים כשאני אהיה רופא במערכת", הסביר.

הפגנה של סטודנטים לרפואה מחוץ למשרד ראש הממשלה, נובמבר 2011. עומר מירון
"מסתבר שניתן למנוע מרופא להתפטר, אבל לא נראה סביר שניתן למנוע ממנו להתחיל לעבוד". הפגנת הסטודנטים, היום/עומר מירון

בתוך כך, חלק נכבד מהסטודנטים לרפואה שמסיימים בימים אלה את בחינות הגמר שלהם, בחרו שלא להתחיל את הסטאז', כתמיכה במאבק המתמחים. קרוב ל-400 סטודנטים מסיימים את מחזור 2011 ברפואה ורבים מהם לא מוכנים לעבוד תחת תנאי הסכם ההעסקה הנוכחי, שנחתם עם משרד הבריאות.

עשרות סטודנטים שלחו מכתבים לבתי החולים, בעקבות היוזמה שהתפרסמה בעמוד הפייסבוק "בוגרי רפואה 2011 לא מתחילים סטאז'", שמכיל יותר מ-200 חברים. "מסתבר שניתן למנוע מרופא להתפטר, אבל לא נראה סביר שניתן למנוע ממנו להתחיל לעבוד" נכתב ביוזמת הסטודנטים. "נקטנו בצעד הקיצוני הזה מאחר ואנו מאוכזבים עמוקות מהאופן שבו המעסיקים העתידיים שלנו, משרד הבריאות וממשלת ישראל, מתמודדים עם המשבר הנוכחי. ציבור המתמחים הוא ציבור יקר וחיוני וההתנהלות מולו היא כוחנית שלא לצורך. אי אפשר להעביד רופאים בכפיה".

הסטודנטים יצאו בקריאה לראש הממשלה ושר הבריאות להתערב במשבר ולגרום לפתיחת ההסכם מחדש, או לקיצורו על מנת למנוע את שבירת רוחם של הרופאים בישראל. הם מבקשים "לתת לרפואה הציבורית סיכוי להתאושש משנים של הזנחה פושעת. החלום שלנו היה מאז ומעולם להיות רופאים, עכשיו אנחנו נלחמים על החלום, נלחמים כדי שמערכת הבריאות תהיה מערכת הבריאות שמגיעה לילדים שלנו".

חוזרים למשא ומתן

במקביל, הרופאים המתמחים הודיעו הבוקר לבג"ץ כי הם מוכנים לשוב ולהידבר עם משרד האוצר, תוך כדי שהם משהים את התפטרותם וחוזרים לעבודה בפועל. בתגובה שהגישו לבג"ץ, ביקשו המתמחים שהליך ההידברות יימשך שבוע וכי ביום שני הבא, הם יודיעו לבית המשפט על התוצאות.

עוד הוסיפו המתמחים כי אם לא תהיה התקדמות, הם יבקשו מבית המשפט לקיים ידון דחוף בבקשתם להתפטר או שבית המשפט יכריע בעתירה. המתמחים מבקשים שהליך ההידברות "יתנהל באמצעות מתווכת כפי שהציע בית המשפט בשל העובדה שמול הרופאים המתמחים יושבים פקידי האוצר אשר ניהול משא ומתן שכזה הוא לחם חוקם ובשל משבר האמון העמוק יש צורך בשני מתווכים, אחד לכל צד". עוד הם מבקשים כי סוגיית תקופת ההסכם שבין האוצר וההסתדרות הרפואית תעלה אף היא לדיון. בהודעה שהוגשה באמצעות עורכת הדין טל קרת, המתמחים מבקשים שתהיה אף היא נציגה במשא ומתן.



עוד בנושא:
הרופאים המתמחים יודיעו לבג"ץ: חוזרים למשא ומתן
ביניש בבג"ץ הרופאים המתמחים: עשיתם דין לעצמכם
בית הדין למתמחים: נמקו מדוע נעדרתם מהעבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully