וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חטף במכוניתו ילדה בת 14 - ואנס אותה

רמי שני

10.11.2011 / 21:19

יוסי וענונו, בן 22 מקריית מלאכי, מואשם כי נעל את הנערה ברכב שגנב, הסיע אותה לבית קברות וביצע בה את זממו. אדם שעבר במקום ניסה לחלץ את המתלוננת ולא הצליח - וגם לא הודיע למשטרה

"הוא שכב עלי, ניסיתי להזיז אותו. צעקתי לו שיפסיק, שיעוף ממני, שאני יכולה להיות אחותו הקטנה. ניסיתי להתנגד, אבל הוא היה חזק יותר ממני. עוד הספקתי לראות אותו מוריד את המכנסיים, ואז הוא אנס אותי". במלים אלו, תיארה נערה בת 14 את שעברה באחד הלילות באמצע החודש שעבר.

העדות נמסרה בתלונה שהוגשה למשטרת קריית מלאכי בגין חטיפה ואונס, שביצע לכאורה תושב העיר, יוסי וענונו בן 22, המוכר למשטרה מעבירות אלימות קודמות: "הוא עצר לידי כשהלכתי הביתה, והציע לי טרמפ. הכרתי אותו, ולא רציתי להתלוות אליו. הוא משך אותי לתוך המכונית והתחיל לנסוע. כשהגענו לאזור התעשייה, הוא נעל את הרכב מבחוץ ויצא להשתין", סיפרה המתלוננת. "עבר שם נער שמכיר אותי ואותו, וניסיתי לנפנף לו שיפתח לי את הדלת", אמרה. הנער לא הצליח - והסתלק. "אחר כך, יוסי עלה ולקח אותי לבית הקברות". שם, לטענתה, הוא אנס אותה.

התלונה הובילה לחקירה ולכתב אישום נגד וענונו, בו מפורטות לא פחות מתשע עבירות. מחקירת המשטרה עלה כי וענונו השתחרר ימים ספורים קודם לכן ממעצר-בית ובליל 19 באוקטובר ישב עם בביתו עם חברים. החברים החליטו לצאת לבלות, אז נטל וענונו את מפתחות המכונית של חברו - ובטרם הספיק החבר להגיד משהו, נכנס למכונית, התניע ונסע, למרות שרישיון הנהיגה שלו נפסל בשל עבירות תנועה. חבריו יספרו מאוחר יותר כי החליטו לא להגיש תלונה על גניבת הרכב, מכיוון שמדובר בידיד שלהם, וכי לא חשבו שהוא באמת גנב אותו.

"אונס אכזרי שכלל פגיעה גופנית מכאיבה ביותר"

בדרכו, פגש וענונו את המתלוננת, והציע להסיע אותה לביתה: "הבנו שהיא סירבה, ולכן הוא משך אותה לתוך המכונית", סיפר סגן ניצב מוטי שיף, ממלא-מקום מפקד משטרת קריית מלאכי. "מהחקירה עולה שהייתה לה היכרות מוקדמת עמו, והוא היה מיודד עם אחיה הבוגרים". כתב האישום מתאר כיצד וענונו המשיך לנסוע במכונית, עד שהגיע לאזור התעשייה של קריית מלאכי, שם עצר לעשות את צרכיו. למקום הזדמן נער בן 15, המכיר את וענונו. הוא פתח בשיחה עמו, ומשזיהה את הנערה בתוך הרכב, הבין שהיא במצוקה, וניסה לסייע לה ולפתוח את דלת המכונית - שהייתה נעולה. "הנער הוא עד מפתח בפרשה", אמר סנ"צ שיף. "הוא לא הודיע למשטרה על האירוע והתייצב למסור עדות רק אחרי ששמע מאמו על האונס, ששמעה על האונס מאמה של המתלוננת.

לדברי סנ"צ שיף, אחרי שסיים וענונו את האקט, הוא שב למכונית והחל לנסוע לבית העלמין, שם ביצע בנערה אונס אכזרי, שכלל פגיעה גופנית מכאיבה ביותר. לאחר מכן, היא ביקשה שיאפשר לה לרדת מהמכונית כדי לעשות את צרכיה. וענונו הסכים ופתח את הדלת, אז בעטה בו הילדה במפשעה, קפצה החוצה וברחה במהירות. וענונו חזר לאזור התעשייה ונטש בו את המכונית. הרכב אותר לפנות בוקר בידי בעליו.

הנערה שבה לביתה, וכיבסה את כל בגדיה מלבד פריט אחד. רק יומיים לאחר מכן הגישה, בסיוע אימה, תלונה במשטרה. החוקרים פעלו במהירות לאתר את וענונו ולאתר ראיות כדי לסייע בחיזוק הטענות כלפיו. סנ"צ שיף אמר כי "הצלחנו לאסוף די-אן-איי מהבגד שהנערה לא כיבסה, ולאחר שאיתרנו את הרכב, ביצענו בו איסוף ראיות בסיוע של מעבדת המטה הארצי". כמו כן, בוצע איכון לטלפון הנייד של וענונו, בין היתר מהמקום שבו אנס, לכאורה, את הנערה. החוקרים ביקשו ממנו להתייצב במשטרה, אך הוא עשה זאת רק לאחר מספר ימים של בקשות. בחקירתו הכחיש את תלונות החטיפה, האונס והעבירות האחרות שהנערה מייחסת לו.

וענונו כבר הובא כמה פעמים בפני בית משפט השלום באשקלון. באחת מהארכות המעצר שלו, ולאחר שהבין פרקליטו כי בידי המשטרה ראיות המפלילות את מרשו, טען וענונו כי יחסי המין עם הנערה היו בהסכמה. עם זאת, במשטרה סבורים כי הכחשתו הגורפת של וענונו בתחילת החקירה גרמה לו להיות "בלתי אמין בכל תשובותיו". כתב האישום, שהוגש נגדו השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מייחס לו עבירות של חטיפה, חטיפה למטרות סחר בבני אדם, אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה, כליאת שווא, וגם שימוש ברכב ללא רשות, נהיגה ללא רישיון ונהיגה ללא ביטוח. במקביל להגשת כתב האישום, הגישה המשטרה בקשה להשאיר את וענונו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully