וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "דחיית ערעור קצב - מסר מחזק לנשים"

פנחס וולף

10.11.2011 / 12:53

התגובות במערכת הפוליטית לדחיית ערעורו של הנשיא לשעבר משה קצב בבית המשפט העליון לא איחרו להגיע. יו"ר האופוזיציה ציפי לבני: "שלא יעז איש לטעון שמדובר בנשים שניסו להתנכל לנשיא"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר ושי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק,
קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את ערעורו של הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס והותיר את גזר הדין שפסק בית המשפט המחוזי על כנו. התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע. יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', שאף העידה במשפט מטעם התביעה, בירכה על ההחלטה ואמרה כי "הצדק נעשה ונראה. זוהי החלטה שחשיבותה כפולה: אזרחי ישראל יודעים כעת כי יש שוויון בפני החוק וכי דין נשיאים ואנשים רבי כוח כדין אדם מן הישוב, ובעיקר מדובר במסר חינוכי ומחזק לנשים ולנערות בישראל, היודעות כעת כי גופן אינו הפקר, וכי אם חלילה יהיו קורבן לעברייני מין, הן יזכו לסעד ולעשיית צדק מן המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט, והדין ימוצה עם התוקף גם כאשר הוא בעל שררה ומעמד". לדבריה, "נוכח מתקפת החקיקה הפרועה נגד העליון, מדגישה החלטה חשובה זאת את הצורך בעצמאותו ובחוסנו".

נשיא המדינה לשעבר קצב הולך לכלא - סיקור מיוחד בוואלה!

העליון הכריע: משה קצב אנס - ירצה 7 שנות מאסר
מרץ 2011: גזר הדין של קצב - שבע שנות מאסר בפועל
הנשיא לשעבר משה קצב הורשע בשני אישומי אונס

גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בירכה על ההחלטה ואמרה כי "בית המשפט העליון קבע שהצדק נעשה - ונגמרו סימני השאלה שניסו להטיל על כתפי המתלוננות. מהיום הזה ואילך- שלא יעז איש לטעון שמדובר בנשים שניסו להתנכל לנשיא אלא בנשים אמיצות שצריכות לתת כוח לכל מוטרדת שחוששת להתלונן". יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "הרשעת קצב היא קו פרשת המים בנושא האוטונומיה של נשים על גופן. מהכרעת העליון יוצא מסר לכל ציבור הגברים, ובפרט לנבחרי ציבור, שגופה של אישה שייך אך ורק לה. מקווה שעם הכרעת קצב נשליך מעל דפי ההיסטוריה את היחס המשפיל והפוגעני כלפי נשים בכל שכבות האוכלוסיה".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "דחיית הערעור בעניינו של קצב מבצרת את כבודן וחירותן של נשים, גם מול אנשי שררה. בית המשפט העליון הביע אמון מלא בגרסת המתלוננות, והוכיח שוב את מחויבותו נגד ניצול מרות ופגיעה מינית". לדבריה, "מדובר לא רק בהכרעת דין חשובה במישור הצדק הציבורי, להוקעתם של עברייני מין, אלא, גם מסר לנשים אמיצות, שהתלוננו, והוכפשו. יש לקוות שהדבר יעודד גם נשים אחרות לעמוד על זכותן לאוטונומיה מוחלטת על גופן, גם מול אנשי שררה. נקווה שבימים הקרובים יפסק החיזיון ההזוי של אנס מורשע המהלך חופשי". ‬‬‫‫

גילה אושרת, יו"ר ויצו ישראל מסרה בתגובה להכרעת הדין כי ‫‫"תנועת ויצו מברכת על ההחלטה האמיצה והנחושה של בית המשפט אשר הוכיח כי הצדק בישראל הוא צדק שווה לכל עבריין ללא קשר למעמדו. מדובר ביום היסטורי ובמסר חשוב לכל אישה שנפלה קורבן לתקיפה מינית. אנו גאות במתלוננות, שספגו באומץ רב את מסכת ההשפלות שהיה עליהן לעבור- אין ספק שהכרעת בית המשפט תוציא את הקורבנות 'מהכלא' שבו הן חיו ותכניס אליו את האיש שפגע בהן". עוד נמסר כי "תנועת ויצו קוראת לבית המשפט להורות על ביצוע מיידי של העונש ללא שום דחייה נוספת‪.‬ בדומה לכל עבריין מין מורשע, גם משה קצב צריך לשלם על פשעיו – ומיד".‬‬

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully