וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירות בתי הסוהר נערכים לקבל את "האסיר מספר 1"

10.11.2011 / 10:10

משה קצב יחל לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו ב-7 בדצמבר. הוא ייקלט בכלא "ניצן" ומשם יישלח למתקן בו יבלה את השנים הבאות. קצב יוחזק ככל הנראה באגף תורני בכלא "קל"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק וגדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא מדינה נכנס לכלא: ב-7 לדצמבר יחל נשיא המדינה משה קצב לרצות את עונש 7 שנות המאסר שנגזרו עליו, זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את ערעורו לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו. בשרות בתי הסוהר החל תהליך האבחון והמיון, בסופו ייקבע היכן יבלה הנשיא לשעבר את השנים הבאות. ועדת מיון מחוזית, בראשות קצין מיון של שב"ס, משקללת בימים אלה קריטריונים כגון אזור מגוריו, מצבו הרפואי והנפשי, אורח חייו, רמת המסוכנות שלו ומידת ההגנה לה הוא זקוק בין כתלי הכלא, כדי לבחור עבורו את המקום המתאים ביותר.

תהליך המיון החל עוד בהיותו אזרח חופשי. ההערכה בשב"ס היא כי קצב ייכלא באחד ממתקניו במרכז הארץ. ביום הקליטה הוא יגיע לבית המעצר ניצן במתחם השב"ס ברמלה, שם ייקלט ויקבל מדי אסיר, אותם יהיה מחויב ללבוש בזמן שהותו בכלא. הוא יעבור ראיונות עם אנשי מקצוע כמו רופא, קצין מודיעין ועובדת סוציאלית. הם יכריעו באיזה אגף יבלה קצב את מאסרו.

בתי סוהר שונים מתמחים במצבים שונים של אסירים. שפוטים מכורים לסמים נקלטים במתקני כליאה בעלי אגף מיוחד עבורם, אסירים טעוני הגנה נכנסים לאגפים בעלי רמת שמירה גבוהה ואסירים שנשפטו על עבירות שוליות יותר ובעלי רמת מסוכנות נמוכה נשלחו לרצות את מאסרם בבתי כלא הנחשבים "קלים" יותר. הנשיא לשעבר ישובץ ככל הנראה באגף תורני, המיועד לשומרי מצוות, על מנת לאפשר לו לשמור על אורח חייו הדתי.

בימים הראשונים למאסרו יפקחו בשב"ס על מצבו הנפשי של קצב. עם כניסתו לכלא תישלל ממנו חירותו, דבר קשה עבור כל אסיר. עובדים סוציאליים של שב"ס יקיימו איתו שיחות וינסו לסייע לו להסתגל למצבו החדש, והשונה כל כך ממה שהכיר במהלך חייו כדמות ציבורית. קצב גם יעורר מן הסתם תשומת לב רבה בבית הסוהר בו ישהה, ובשרות ינסו להקפיד על שילובו בין שאר אוכלוסיית הכלא.

עם זאת יצטרך קצב למלא את חובותיו כאסיר. הוא יצטרך להתייצב לספירה פעמיים ביום, לשמור על ניקיון תאו, להתגלח ולהסתפר, לשמור על חוקי הכלא ולהישמע להוראות הסוהרים. הנשיא לשעבר ישובץ ככל הנראה לעבודה בהנחה שיימצא כשיר לכך מבחינה בריאותית וביטחונית.

משפט קצב - כותרות אחרונות:
העליון הכריע: משה קצב אנס - ירצה 7 שנות מאסר
א' ממשרד התיירות: "קצב קיבל העונש הראוי לו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully