וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן: מאמצי הקבלה הפלסטינים "לא מועילים לאיש"

מזכ"ל האו"ם מבקר את תכנוני הפלסטינים להתקבל לסוכנויות או"ם נוספות לאחר אונסק"ו, ומזהיר כי "מיליונים על מיליונים" ייפגעו במקרה שקבלת הפלסטינים תגרור הפסקת מימון אמריקאית

מאמצי הפלסטינים להתקבל למוסדות האו"ם זוכים למקלחת קרה ממקור לא צפוי: מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון אמר היום (חמישי) כי מאמצי הרשות להתקבל לסוכנויות שונות של האו"ם - מעבר לסוכנות החינוך, התרבות והמדע אונסק"ו שאליה כבר התקבלה השבוע - "לא מועילים לפלסטין ואינם מועילים לאיש".

בראיון לסוכנות הידיעות AP בשולי ועידת מדינות ה-G-20 בקאן שבריביירה הצרפתית, התייחס באן במיוחד לנזק הכלכלי שעשוי להיגרם לסוכנויות בגלל אובדן התקצוב האמריקאי במקרה של קבלת פלסטין (כפי שקרה לאונסק"ו), ואמר כי "מיליונים על מיליונים" של אנשים עלולים להיפגע אם סוכנויות ייאלצו לקצץ בתקציבן.

מליאת אונסק"ו קיבלה בתחילת השבוע את הרשות הפלסטינית כחברה מלאה, ברוב גדול ולמרות ההתנגדות האמריקאית. בעקבות זאת, הודיעה ארה"ב על הפסקת המימון שלה לסוכנות, העומד על כ-20% מתקציבה (כ-70 מיליון דולרים בשנה). גם קנדה נקטה בצעד דומה.

הפלסטינים, מצדם, הכריזו כי לאור הצלחתם באונסק"ו, בכוונתם להמשיך ולהגיש מועמדות לחברות מלאה ב-16 סוכנויות נוספות של האו"ם, בהן בין היתר ארגון הבריאות העולמי (WHO) וארגון הסחר העולמי (WTO). גורם פלסטיני בכיר אמר לוואלה! חדשות השבוע כי בהנהגה הפלסטינית מעריכים שהפלסטינים יזכו לרוב בכל הצבעה כזו, וכי קבלה לסוכנויות השונות תוביל בסופו של דבר לקבלה לחברות מלאה באו"ם - קבלה שמועצת הביטחון אמורה לדון בה החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully