וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת ישראל לקבלת הרשות לאונסק"ו: האצת הבנייה

טל שלו, כתבתנו המדינית

1.11.2011 / 19:56

בדיון של שרי השמינייה בנושא, החליט ראש הממשלה כי בתגובה לקבלת הרשות לארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, תואץ בנייתן של כ-2,000 יחידות דיור בירושלים, גוש עציון ומעלה אדומים

תגובה ישראלית למהלכים החד צדדיים של הפלסטינים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה היום (שלישי) להאיץ בניית דירות בירושלים, בגוש עציון, ובמעלה אדומים. בתום ישיבת השמינייה שהתכנסה היום לדיון בתגובת ישראל לקבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באונסק"ו, החליטו השרים על האצת בנייה של כ-2,000 יחידות דיור, באזורים שבכל הסדר עתידי יישארו בידי ישראל. השרים החליטו להמשיך ולדון בנושא בכינוסים נוספים.

כמו כן, החליטו שרי השמינייה להשהות למשך חודש את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית, עד לדיון הבא בפורום השרים המצומצם. שר הביטחון אהוד ברק הסתייג בעבר לצעד זה, וטען כי הוא מנוגד לאינטרס הישראלי ועלול לפגוע בשיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות הפלסטינית ובתפקודה של הרשות.

מדובר במיליוני דולרים המועברים מדי חודש המשמשים בין היתר לתשלום משכורות עובדי הרשות. במקביל, בישראל מתכוונים להאיץ את הפעלת הלחץ הבינלאומי, בניסיון לקעקע את הלגיטימציה הבינלאומית של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בהמשך לדף ההסברה ששר החוץ אביגדור ליברמן שלח בשבוע שעבר לנציגויות הזרות בישראל.

בין היתר, מתכננת ישראל לפנות לקהילה הבינלאומית בניסיון להדגיש את המסר לפיו ישראל היא זו שמביעה נכונות למשא ומתן, ולעורר ביקורת על אבו מאזן. במקביל, שרי ישראל ביתנו מתכוונים לקדם דיון קבינט על ניתוק קשרים כולל עם הרשות הפלסטינית, וכן על הפלת שלטון חמאס בעזה בפעולה צבאית. ?יש מבוי סתום עם הרשות?, אמר הערב גורם מדיני, ?אין עם מי לדבר והם פועלים נגדנו בכל ערוץ אפשרי. צריך להפגין נחישות - יש כאן סכנה לביטחון הלאומי. אי אפשר להיות אסקופה נדרסת דיפלומטית ולהתרפס כל הזמן, כי בפועל זה הופך לאסקופה ביטחונית כפי שמוכיח ירי הטילים מעזה?.

הרשות הפלסטינית התקבלה לאונסק"ו - כתבות אחרונות

הפלסטינים: "נבקש להתקבל ל-16 סוכנויות או"ם"
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה
משרד החוץ: "נשקול המשך היחסים עם אונסק"ו"
ארה"ב מימשה האיום: תפסיק המימון לאונסק"ו

"ההישג יפתח את הדלת ל-16 סוכנויות האו"ם"

האספה הכללית של ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, הצביעה אתמול ברוב גדול בעד קבלת פלסטין כחברה מלאה בארגון, אף שהאו"ם טרם הכיר בה כמדינה. ההחלטה התקבלה למרות מאמצים דיפלומטיים ניכרים של ישראל וארצות הברית, שהתנגדה לקבלת הפלסטינים אף איימה להפסיק את המימון שהיא מעניקה לארגון, אם יכריע בעד קבלת הרשות לשורותיו. ההכרעה באונסק"ו צפויה לספק רוח גבית למאמצים הפלסטיניים לזכות בחברות מלאה לזכות בחברות מלאה באו"ם, שעומדים בימים אלו לדיון במועצת הביטחון - שם תיתכן הצבעה כבר בחודש הבא.

בתוך כך, נציג הרשות הפלסטינית במטה האו"ם בז'נבה, איברהים חריישי, אמר היום לסוכנות הידיעות AP כי הוא מאמין שההישג "יפתח את הדלת" לקבלת פלסטין כחברה בעוד 16 סוכנויות שונות של האו"ם, במהלך השבועות הקרובים. לדבריו, דיפלומטים פלסטינים כבר מתחילים בימים אלו להכין את הניירת הדרושה להגשת המועמדויות לסוכנויות האו"ם ולעוד מגוון ארגונים בינלאומיים.

"אנחנו לומדים את הנושא כעת, כדי להחליט מתי להגיש מועמדות לחברות מלאה", אמר חריישי. "זו מטרתנו כעת, ואנחנו עובדים על זה, סוכנות אחר סוכנות. נוצר תקדים, עם קבלתנו לחברות מלאה באחת מסוכנויות האו"ם הגדולות והחשובות ביותר, ואנו מצפים שזה יפתח עבורנו עוד דלתות".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully