וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב "תג מחיר" בירושלים: עצי זית נכרתו בבית צפאפא

לא חלף חודש מאז שרוססו כתובות נאצה בביתה של בכירה ב"שלום עכשיו", והיום התגלה שלט שעליו נכתב "תג מחיר" בשדה זית שעציו נכרתו. עד היום לא גובש אף כתב אישום נגד מבצעי הפעולות

רק לפני חודש רוססו כתובות "תג מחיר" על קירות ביתה של בכירת "שלום עכשיו" בירושלים, והערב בוצעו שוב פעולות על ידי קיצונים בבירה. אתמול (חמישי) התגלה כי אלמונים כרתו עשרים עצי זית השייכים לפלסטיני משכונת בית צפאפא, שבדרום ירושלים. בשדה, הממוקם ברחוב רשב"ג, הוצב שלט, שעליו נכתב "תג מחיר". ממשטרת ירושלים נמסר כי נפתחה חקירה לאיתור המשחיתים.

פעולת תג מחיר במזרח ירושלים, כריתת של 20 עצי זית, אוקטובר 2011. עומר מירון
השדה שהושחת, אמש בבית צפאפא/עומר מירון

בימים אלה נפתחת עונת מסיק הזיתים ברחבי הגדה המערבית. במערכת הביטחון כולה הביעו חשש מהתגברות החיכוך בין פעילי הימין הקיצוני לתושבים הפלסטינים. חלק מהמטעים ממוקמים בתוך התנחלויות או בסמוך לגדר המגינה עליהן, או כמו בבית צפאפא - בכפרים הפלסטיניים שסופחו לבירה. גם לפני שבועיים דווח על השחתה נרחבת של עצי זית. פלסטינים דיווחו אז כי "עשרות מתנחלים" תקפו חקלאים בכפר יאנון, ליד שכם, ולא איפשרו למוסקים להגיע לשדות. האחראי הפלסטיני על תיק ההתנחלויות בצפון הגדה, רסאן דגלאס, העריך כי הכורתים באו מאלון מורה.

עד כה לא הוגש אף כתב אישום בפעולות "תג מחיר"

עד היום לא הואשם איש ממבצעי פעולות "תג מחיר". גם חקירת החשוד המרכזי בהצתת המסגד בטובא זגנרייה עדיין נמשכת, יותר משלושה שבועות אחרי שהועלה באש ונשרפו ספרי הקוראן שהיו בו, וטרם ברור מי השיחתו עשרות מצבות של ערבים סמוך ליום כיפור.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון היוצא, תת-אלוף ניצן אלון, הזהיר השבוע בטקס עזיבתו את האוגדה כי "ייתכן שצה"ל יידרש לפעול תוך עימות מתגבר עם שוליים קיצוניים - אך מתרחבים - בחברה הישראלית. כבר היום, מיעוט שולי במניינו, אך לא בהשפעתו, עלול להביא להסלמה רבתי במעשים הנקראים 'תג-מחיר', אך מגיעים לכדי טרור".

עוד על פעולות ההשחתה
"תג מחיר" בצפון: מסגד הוצת בטובא זנגריה
מפקד הגזרה מזהיר: "חשש מטרור ישראלי"
"סופך קרב" - על בית בכירה בשלום עכשיו

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully