וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדויות מחקירת דניאל מעוז: נעים הליכות - ורוצח

גלעד גרוסמן

27.10.2011 / 5:58

חבריו להימורים של דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו נורית ונח, מציירים קווים לדמותו: ג'נטלמן, מכור להימורים, ואדם שבשבעה על הוריו סיפר בדיחות, וניסה לברר מהם הסיכויים שייתפס

לפני כחודש הוגש כתב אישום נגד דניאל מעוז, בגין רצח הוריו, נורית ונח מעוז, באוגוסט האחרון בירושלים. מהעדויות שנאספו מחבריו, מסתמן כי מעוז היה מהמר כפייתי שנהג לבדות סיפורים על אודות חייו, לרבות הטענה כי סיפר שהוריו מתים. בליל הרצח הופיע מעוז עם חתך חשוד בידו והתנהג בצורה לא אופיינית. לדברי אחד מחבריו, מעוז "נכנס כמו סופת הוריקן, מזיע, לא רגוע. בחיים לא ראיתי אדם מזיע בצורה כזו".

עוד בנושא רצח הזוג מעוז
אישום ברצח נגד דניאל מעוז: "האב זעק לעזרה"
חשד: הסתבך בהימורים ורצח את הוריו בשביל הירושה
הרצח בירושלים: "שמעתי צעקה - 'הוא רוצח אותי'"

חבריו של מעוז להימורים הציגו אותו כדמות דואלית. מתיעוד חקירותיהם במשטרה, שהגיעו לידי וואלה! חדשות, מצטיירת תמונה של אדם נחמד, נעים הליכות מחד, ומהמר כבד המשקר באופן תדיר מאידך. "הוא בחור מאוד עדין, רגוע ומתורבת. מעולם לא שמעתי אותו צועק ומקלל. מעולם לא ראיתי אותו טעון כששיחקנו, למרות שמשחק הקלפים מלא באדרנלין", סיפר אחד מחבריו להימורים. "הוא היה ג'נטלמן גם כשהפסיד".

זמן קצר לאחר שהתחתן לקח מעוז הלוואה, שלפי העדויות נועדה לכסות את הפסדיו בהימורים. עוד עולה, כי טרם נישואיו היה בטיפול נגד התמכרותו, שככל הנראה לא צלח. הוא נהג לשחק פוקר באינטרנט, אצל חברים ובמועדוני הימורים. בשלב מסוים אף נכנס הנאשם לשותפות של מועדון הימורים בבת-ים עם שני שחקנים נוספים, אך הכסף שהרוויח מהמועדון שימש בעיקר לכיסוי חובותיו. אחד מחבריו למשחק סיפר כי מעוז נהג להפסיד בין 15,000-8,000 שקלים בערב במשחקי פוקר. פעם אחת, מספר החבר, הפסיד מעוז כ-50 אלף שקלים בבת אחת. להערכת שותפו של מעוז למועדון ההימורים, הוא הפסיד בסך הכל כ-300 אלף שקלים במשחקי מזל..

נח ונורית מעוז אשר גופותיהם נמצאו ללא רוח חיים בביתם בירושלים, אוגוסט 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
בלילה בו נרצחו התנהג דניאל מעוז בצורה לא אופיינית. נח ונורית מעוז/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

בחקירתם סיפרו כמה מן השחקנים כי כאשר שמעו שהוריו של מעוז נרצחו, מיד התעורר בהם חשד בדניאל. לדבריהם, מעוז התנהג באורח מוזר בליל הרצח. כאשר הגיע להמר, באיחור ניכר, עטה לבוש מרושל, שלא כהרגלו. הוא שיחק במשך חצי שעה בלבד, והימר על כמה מאות שקלים, דברים שאינם אופייניים לו. "הוא נכנס כמו סופת הוריקן. מזיע, לא רגוע. בחיים לא ראיתי אדם מזיע בצורה כזו", העיד אחד הנוכחים. הנוכחים גם שמו לב לחתך בידו של מעוז, וכשנשאל כיצד קיבל אותו, סיפק שני הסברים שונים. האחד שנחתך מדלת רכבו, והשני שנפצע כאשר "פרס סברס". בעל המועדון סיפר שעל מכנסיו של מעוז היה כתם דם.

"כל פעם שדני היה מפסיד סכומים גדולים של כסף הייתי צוחק עליו", סיפר בחקירתו אחד משותפיו של מעוז למועדון ההימורים, "הוא היה אומר לי שאנחנו יכולים לצחוק, אבל עוד מעט הוא הולך לקבל סכום גדול של כסף והוא יצחק על כולם". לשחקנים אחרים סיפר מעוז שניצח בארצות הברית בטורניר של טקסס הולדם (מין של משחק פוקר, ג.ג), ושיש לו הרבה כסף. "אני יכול לשחק שנתיים ולא יגמר לי הכסף", אמר. האמת, ככל הנראה, הייתה שונה.

"בשבעה ישב וסיפר בדיחות"

אחד מחבריו של מעוז העיד כי הצעיר סיפר לו שלווה 100 אלף שקלים מבעלים של מועדוני הימורים, ושאינו יודע מנין להחזיר את הכסף. הוא ניסה לגנוב מאביו את הכסף, אך נתפס. מעדות נוספת עולה כי הוא צבר חוב בארצות הברית בעסק לתיווך משכנאות. לחבר אחר סיפר כי גנב מהכספת של הוריו וביים שוד. בנוסף, סיפר מעוז למהמרים האחרים בערב אחד כי אמו נפטרה מסרטן, ובהזדמנות אחרת סיפר כי גם אביו מת.

גם אחרי הרצח, כאשר ישב מעוז שבעה על הוריו, העדויות מראות כי לא התנהג כאדם הנתון באבל. "הוא התנהג ממש כאילו זה לא קרה", סיפר אחד הנחקרים, "בשבעה הוא ישב וסיפר בדיחות. את אחיו, ניר, ראיתי שבור - אך הוא, כאילו כלום לא קרה". עד נוסף סיפר כי במהלך השבעה שמע את מעוז, עורך דין במקצועו, מדבר על פסקי דין, וטען כי "אין הרבה תקדימים להרשעה על סמך ראיות נסיבתיות". עד נוסף סיפר כי מעוז שאל אותו האם המשטרה יכולה לאתר את מיקומו של אדם באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי שלו, בטענה כי הוא מברר עבור לקוח.

אחד הנחקרים סיפר כי לאחר הרצח סירב מעוז לשוחח עימו, משום שטען כי המשטרה מאזינה לו. כאשר נפגש עמו הוציא מעוז את סוללות מכשירי הטלפון הסלולרי שלהם וסיפר לו כי יש לו "אליבי טוב", וכי המשטרה חושדת בשני בני-מיעוטים.

פרקליטו של מעוז, עורך הדין אריאל עטרי, דוחה את כל הטענות נגד מרשו. "דניאל כואב את האסון ומצטער שבאופן מחריד מיוחסת לו פגיעה בהוריו האהובים", אומר עו"ד עטרי. "יש לזכור כי הטענות על מניע כספי משוללות יסוד, שכן מעוז חייב כ-250 אלף לשקלים, ולבנקים בלבד. הוא השיב כספים אלו מהלוואות, בתשלומים חודשיים. את כל חובותיו עמד מעוז לכסות בשנה וחצי של עבודה". עוד הוסיף הפרקליט כי "דניאל אהב את הוריו אהבת נפש. האישום כנגדו מופרך, ואנחנו משוכנעים שבסוף המשפט הוא יזוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully