וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה לחסל אדם בגלל סכסוך כספי, ורצח נער אחר

גלעד גרוסמן

24.10.2011 / 18:52

ניר חזיזה הורשע היום ברצח הנער יפתח מור-יוסף ובניסיון לרצוח את עינב כהן, בשל סכסוך כספי עם האחרון. מהכרעת הדין עולה כי הוא ירה לעבר כהן 13 כדורים - האחד פגע במור-יוסף והרגו

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע היום (שני) את ניר חזיזה ברצח הנער יפתח מור-יוסף ובניסיון לרצוח את עינב כהן לפני כשנתיים. על פי כתב האישום שהוגש נגד חזיזה, בן ה-27 מחולון, לפני כשנתיים התגלע בינו לבין כהן סכסוך כספי שבעקבותיו החליט חזיזה לרצוח את כהן. מהכרעת הדין עולה כי חזיזה הגיע בשעת ערב רכוב על קטנוע יחד עם אדם נוסף לקיוסק בשם "סוכריה על מקל" ברמלה, בו שהה כהן, ושבסמוך לו ישב בן-יוסף יחד עם מספר מחבריו על ספסל. חזיזה ירד מהקטנוע כשקסדה על ראשו, הלך לעבר כהן והחל לירות לעברו. כהן ניסע להימלט, חזיזה רדף אחריו, ירה לכיוונו 13 יריות – כדור אחד פגע בראשו של מור-יוסף והרג אותו, בעוד שכהן נפצע בלבד.

עוד בנושא
אישום: ירה 13 כדורים ורצח את הנער מרמלה
החשוד ברצח הנער ברמלה: שכנו לשעבר
2 חשודים נעצרו בחשד לרצח יפתח מור יוסף

כהן, שהיה בתרדמת, התעורר לאחר זמן מה וזיהה את חזיזה בתור היורה. חזיזה הודה את הסכסוך הכספי אבל טען שהוא היה עם אדם אחר וכי כהן לא היה מעורב בו, אולם הכחיש כל מעורבות בירי. עוד הוא טען שכהן זיהה אותו כיורה בשל הסכסוך, ובשל כך שהרעיון נשתל במוחו על ידי המשטרה, וכי לא מדובר בעצם בזיהוי אמין. עורכי דינו טענו עוד כי לא ניתן היה לזהותו שכן היורה חבש קסדה כהה, אלא שבפרקליטות טענו כי חלק מפניו של היורה היה חשוף, וכך זיהה כהן את חזיזה.

השופטים קיבלו את עדותו של כהן. הם ציינו כי כבר מיד לאחר הירי אמר לחברו שבא לעזור לו כי היורה היה הנאשם, וכי לאחר שהתעורר מהתרדמת, הסביר כי כהן היה עקבי בעדותו ולאורך כל הדרך הצביע על חזיזה כעל מבצע הירי. השופטים ציינו כי כהן סבור באמת ובתמים כי חזיזה הוא הרוצח, וכי לא מדובר בזיהוי המונע ממניעים פסולים או נסתרים. ולכן החליטו לייחס משקל מכריע לעדותו. השופטים קבעו כי למרות הכחשתו של חזיזה, הוא היה מודע לחלקו של כהן בסכסוך הכספי, ולכן רצה לפגוע בו.

השופטים גם מתחו ביקורת על כך שחזיזה לא סיפק אליבי לליל הרצח, ולא מסר גרסה במשטרה – אלא פירט את טענותיו בבית המשפט לראשונה. השופטים מצאו שקרים בעדותו של חזיזה, וטענו כי הוא אינו אמין. "התיק שלפנינו הוא תיק רצח מורכב, בחנו בקפידה את טענות הצדדים, ובמיוחד נתנו דעתנו לכל אחד מטענות ההגנה". הם ציינו את העבודה היסודית שעשה פרקליטו של חזיזה, עורך הדין יורם הלוי, אולם כתבו כי "גם סנגור מוכשר, אינו יוכל לעיין חומר ראיות חד-משמעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully