וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדו לשעבר של החשוד שהבריח סמים: "לא הופתעתי"

23.10.2011 / 13:30

חשיפת הפרשה בה על פי החשד מעורב קצין בדרגת רב-סרן בפיקוד הדרום בניהול רשת להברחת סמים התקבלה בהלם בצה"ל. הרמטכ"ל: "מדובר בכשל ערכי חמור"

חטיבת דובר המשטרה

פרסום הפרשה החמורה במסגרתה נעצר קצין בדרגת רב-סרן בחשד שניהל רשת להברחת סמים ממצרים, לא הפתיע חלק ממכריו. קצין בכיר בצה"ל שהיה מפקדו אמר לוואלה! חדשות "לא נפלתי מהכיסא כשאמרו לי שהוא נעצר, אך כששמעתי שמדובר בסחר בסמים הייתי בהלם".

הקצין החשוד הוא תושב המרכז, נשוי ואב לילדים. הוא החל את דרכו בצה"ל כלוחם בחטיבת חי"ר, יצא לקורס קצינים, ומילא מספר תפקידים פיקודיים בחטיבת חי"ר אחרת. לאחר מכן הוא קודם לדרגת רב-סרן ומונה לתפקיד בתחום מבצעי בפיקוד דרום. במסגרת תפקידו, היה הקצין חשוף למידע על הברחות הסמים ואף היה אחראי לסיכולן.

ההודעה על מעצרו היכתה בהלם קצינים בכירים בצה"ל שהגדירו את האירוע כחמור ביותר. אחד הקצינים שמכיר באופן אישי את החשוד אמר כי הקצין מילא תפקיד רגיש ולכן ניתן בו אמון רב. "אם החשדות נגדו נכונים זוהי רעידת אדמה ויש לבצע בדק בית מקיף כדי לראות איך הדבר הזה קרה מבלי שאף אחד יידע על כך", אמר הקצין. הדעות לגבי החשוד חלוקות ויש קצינים שטוענים כי עוד בהיותו קצין באחת מחטיבות החי"ר התעוררה כלפיו ביקורת על משמעתו והתנהלותו כמפקד.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ עודכן במקרה ואמר כי "מדובר בפרשה חמורה אשר נחשפה אודות לערנותם של גורמי המשטרה הצבאית אשר עוקבים אחריה מזה זמן רב". בנוגע למעורבות של הקצין אמר גנץ כי "מדובר בכשל ערכי וחמור". הרמטכ"ל אמר כי הוא סמוך ובטוח שחוקרי המשטרה הצבאית יעשו את עבודתם נאמנה לצורך העמדה לדין של הגורמים הרלוונטיים.

עיקר הכעס כלפי הקצין נבע מהעובדה שהוכתר כקצין מצטיין בתפקידו ובחודשים שקדמו לסיום תפקידו ביקשו ממנו מפקדיו הבכירים להאריך את כהונתו בשל התפתחויות בגזרה במישור המבצעי. קצינים מהיחידה בו הוא משרת מתחו עליו ביקורת חריפה בטענה כי צה"ל מבצע מלחמת חורמה נגד סחר בסמים והשימוש בסמים, ו"כשמדובר בקצין ברמתו, שעליו מוטלת אחריות כבדה – זוהי סטירה מצלצלת".

עוד באותו נושא
קצין צה"ל חשוד בניהול רשת להברחת סמים ממצרים
44 חודשי מאסר לקצין צה"ל שניצל מינית קטינות
בלי תלונה: מצ"ח תחקור המ"פ החשוד שתקף מינית

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • קצין
  • סמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully