וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות העירייה תיעדו: כך הושחתה האנדרטה לזכר רבין

מצלמות האבטחה המוצבות סמוך לאנדרטת הזיכרון בתל אביב, קלטו את הרגעים בהם הגיע הצעיר מגבעת שמואל, שלפי החשד ריסס במקום את הכתובת "תג מחיר" ושפך צבע לבן. צפו בתיעוד

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מתוך מצלמות האבטחה של עיריית תל אביב-יפו)

עיריית תל אביב פרסמה הבוקר (שישי) את צילומי מצלמות האבטחה, שתיעדו את מעשיו של הצעיר שנעצר הלילה בחשד שהשחית את האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, סמוך לבניין העירייה. בצילומים נראה הצעיר כשהוא מרסס את הכתובת "תג מחיר" ושופך צבע לבן על האנדרטה.


עוד בנושא:

הדיווח הראשוני על השחתת האנדרטה לזכר רבין
העצרת לזכר רבין לא תבוטל בזכות יוזמה פרטית
"גלעד ייפגש לראשונה עם הוריו בבסיס במרכז הארץ"

צעיר השחית האנדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב וריסס עליה כתובות תג מחיר. דרור עינב
מחאה על העסקה לשחרור שליט. ההשחתה באנדרטה לזכר רבין, הלילה/דרור עינב

בקרבת האנדרטה רוססה גם הכתובת "לשחרר את יגאל עמיר". המשטרה עצרה זמן קצר לאחר ההשחתה את יששכר-שבואל סחיווסחורדר, בן 27 מגבעת שמואל, שבני משפחתו נרצחו בפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים בשנת 2001. סחיווסחורדר שכל בפיגוע את שני הוריו ושלושה מאחיו. לאחר חקירה קצרה הוחלט במשטרה לשחרר אותו בערבות לביתו.

צפו בחשוד קורא קריאות גנאי בטקס לנפגעי פעולות האיבה

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, גינה בחריפות את השחתת האנדרטה לזכר יצחק רבין. לדבריו, "יש לגדוע את הידיים המרשות לעצמן לפגוע בקדוש והחשוב לעם ישראל". חולדאי נפגש עם מאבטח העירייה דמיטרי ברייטמן והודה לו על תושייתו בלכידת מחלל האנדרטה. המאבטח סיפר כי לכד את החשוד במעשה כאשר ניסה להימלט למונית וכששאל אותו מדוע עשה זאת, ענה לו כי החליט לבצע את המעשה כמחאה על שחרור המחבלים בעסקת שליט.

מקורבים לסחיווסחורדר ציינו כי "מאז שנודע לו העסקה שכרוכה בשחרור מחבלים, הוא היה מאוד כעוס, נתון לסערת רגשות ובמיוחד הוא היה נסער ערב החג, כשנודע לו שמחבלים המעורבים באופן ישיר ברצח הוריו ושלושה מאחיו, צפויים להשתחרר מהכלא הישראלי".

אחד האנשים ששוחח עם סחיווסחורדר אמר כי "הוא סיפר שרוצחים את משפחתו שוב". גם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שוחח עימו. לדבריו, "המשפחה חטפה פה פעם נוספת מכה קשה ועבורה זו רעידת אדמה של ממש. גם משפחתו של הצעיר וגם משפחות שכולות נוספות ששוחחתי איתן, חשות שהמדינה הפקירה אותן".

במהלך הטקס הממלכתי לזכרם של נפגעי פעולות האיבה שנערך בחודש מאי החארון בהר הרצל בירושלים, התפרץ סחיווסחורדר, שישב בקהל, לעבר מנכ"ל הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, בעת שהניחה זר וקרא לעברה קריאות גנאי. הוא הוצא לבסוף מהמתחם על ידי המשטרה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully