וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של עודה טראבין: "לשחרר בני יחד עם גרפל"

רמי שני

11.10.2011 / 5:59

סלימאן טראבין, אביו של הישראלי הכלוא במצרים מזה 11 שנה באשמת ריגול, קורא לממשלת ישראל לשחרר את בנו יחד עם "המרגל הישראלי", אילן גרפל. "הוא אזרח ישראלי וכך יש להתייחס אליו"

"הבן שלנו כלוא במצרים כבר 11 שנים והממשלות שהיו כאן לא עשו כמעט שום דבר כדי לשחרר אותו", כך האשים אתמול (שני) סלימאן טראבין, אביו של עודה טראבין, האזרח הישראלי שנעצר במצרים בשנת 2000 והואשם, בין היתר, בריגול למען ישראל. בני משפחתו של טראבין מאמנים כי כעת, כשנראה ששחרורו של הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, המואשם גם הוא בריגול במצרים, קרוב – יוכל גם בנם להשתחרר. "יש עכשיו הזדמנות. אם היא תחמוק, אני לא יודע אם נוכל לראות שוב את הבן שלנו", הסביר האב בכאב.

עוד על החזקתו של עודה טראבין במצרים:
2005: רועה צאן מהנגב כלוא במצרים באשמת ריגול
מסתמן: מו”מ לשחרור בדואי הכלוא במצרים

עודה טראבין הגיע לסיני כדי לבקר את אחותו באל-עריש. הוא נעצר ושנים ארוכות לא ידעו בני משפחתו היכן הוא נמצא ומה עובר עליו. רק לאחר כחמש שנים, קיבלו בני משפחתו מידע על כך שהוא כלוא באשמת ריגול במצרים. "אני קורא לישראל לחבור ולשתף פעולה עם האמריקאים, שפועלים לשחרר את אילן גרפל, כדי לשחרר גם את הבן שלנו", המשיך האב, "צריך לעשות מאמץ ולכלול את עודה בעסקה שמתגבשת לשחרור אסירים מצרים כדי להביא לשחרורו של גרפל. היו כבר ישראלים אחרים, כמו פלדמן ועזאם עזאם, בכלא המצרי וישראל פעלה לשחרר אותם במהירות. כשאנחנו הולכים לרופא, לא מבדילים בין בדואי לישראלי. למה כאן עושים הבדלה? הוא אזרח ישראלי. יש לו את כל הזכויות של אזרח ישראלי וצריך להתייחס אליו ככזה בלי שום הבדל".

"אני לא סבור שהמדינה מפקירה בעצם את הצעיר", הסביר עורך הדין יצחק מלצר, המלווה את המשפחה, "אני חושב שנלקחים בחשבון שיקולים נוספים, לצד גורלו של עודה טראבין. נלקחו בחשבון שיקולים מערכתיים על ידי הדרג המדיני, הקשורים ליחסים עם מצרים. היה קיים רצון שלא להביך את נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק". הוא התייחס לדיווחים בתקשורת המצרית בדבר עסקה לשחרור גרפל, תמורת אסירים מצרים הכלואים בישראל. "אני מקווה שהדרג המדיני יפעל כחומה מול הלחץ האמריקאי בעניין הזה ומי שצריך לחתום על מכתבי החנינה, בהם הנשיא, שר המשפטים ואחרים, ייקחו את הדברים בחשבון".

לדברי עו"ד מלצר, הוא ביקש מגורמים שונים שביקרו במצרים, בהם הנשיא שמעון פרס ושר הפנים אלי ישי (כשהיה שר התמ"ת), להעמיד את שחרורו של טראבין כתנאי לשיפור היחסים בין ישראל לבין מדינת הנילוס.

בבית המשפחה, ביקר אתמול סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, ח"כ איוב קרא (ליכוד) שפעל, לדבריו, לסייע בשחרורו של עזאם עזאם מהכלא המצרי. לדבריו, מתנהלים מגעים בימים אלו בין משלחת ביטחונית ישראלית בדרג ביניים, אך המוסמך לקבל החלטות, לבין השלטונות המצרים. "אני לא חושב שצריך לדבר על כך בפומבי", אמר קרא, "אבל בהחלט יש מקום לפעול סביב שחרורו של עודה טראבין ואני יודע שגם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכיר את הנושא. הוא צריך להוביל מהלך מול האמריקאים. עליהם צריך להפעיל לחץ". סגן השר קרא הזכיר, כי המצרים פועלים בתקופות החגים המוסלמים לשחרר אסירים. לדבריו, קיים עכשיו חלון הזדמנויות, שעלול להיסגר עם החלפת השלטון במצרים ונוכח המאמצים לשחרר את אילן גרפל.

העסקה לשחרור אילן גרפל - כותרות אחרונות:
פנטה במצרים: קורא לשלטון בקהיר לשחרר את גרפל
דיווח במצרים: ”אילן גרפל ישוחרר בעוד יומיים”
דיווח: ”מצרים שוקלת לשחרר את אילן גרפל”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully