וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות דעת על בן דרור: רצח את ילדיו כשהיה שפוי

10.10.2011 / 15:55

הפסיכיאטרית שנפגשה עם מי שהורשע ברצח שלושת ילדיו בדקירות סכין ב-2010, אמרה בשלב הטיעונים לעונש במשפטו כי על אף שסבל מדיכאון בשעת המעשה, הוא היה מודע למעשיו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: טל רזניק)

בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה החל היום (שני) שלב הטיעונים לעונש במשפטו של איתי בן-דרור, שהורשע ברצח שלושת ילדיו בשנה שעברה בדקירות סכין. הפסיכיאטרית המנהלת את המחלקה המשפטית של בית החולים שער מנשה, עדינה נעון, הגישה את חוות דעתה בנוגע להפחתה בעונש, וציינה כי הוא לא היה במצב פסיכוטי בעת ביצוע המעשה, וכי היא אינה ממליצה לקצר את עונשו. עוד טענה הפסיכיאטרית כי בילתה במחיצתו של בן-דרור שעות רבות, וכי היה בדיכאון במהלך המעשה, אך לא באופן שבו לא היה מודע למעשיו.

הפסיכיאטרית נעון הוסיפה כי "עצם העובדה שבן דרור לא התאבד אלא עצר את עצמו מעוררת שאלות. אם המחשבות שלו היו לא שפויות במהלך המעשה, הוא היה מתאבד. בן דרור הוא לא מאור הגולה, אבל גם לא מפגר או חולה".

עוד על הרצח שזעזע את המדינה
רוצח ילדיו עתר לבית המשפט: רוצה גבינה וסיגריות
גרושתו של בן דרור: ”אין הקלה עד שיקבל 3 מאסרי עולם”
איתי בן דרור הורשע ברצח שלושת ילדיו בדקירות

פרקליטו של בן דרור, עו"ד רן אלון, שחקר את הפסיכיאטרית הבכירה, ניסה לסתור את עדותה. הוא ניסה לטעון כי מרשו סבל מדיכאון קליני בעת המעשה. על פי דבריו, פסיכיאטרית שבדקה את בן דרור 12 ימים לפני הרצח קבעה כי הוא סובל מדיכאון קליני, אולם שחררה אותו לביתו ולא הורתה לאשפזו.

בתגובה אמרה ד"ר נעון לעו"ד אלון כי "ודאי שהוא היה בדיכאון. היו לו בתקופה ההיא בעיות קשות, ששיאן פרידה מאהובתו ופשיטת רגל בה היה נתון. גם אתה היית בדיכאון אם היית במקומו". הפסיכיאטרית הוסיפה כי רבים באוכלוסייה חשים דיכאון, אך לא מהסוג שמביא אותם לרצוח את ילדיהם.

הדיון היום הוא שלב בטיעונים לעונש של בן דרור. אם יקבלו השופטים את חוות דעתה של ד"ר נעון, לפיה הוא אינו סובל מהפרעה נפשית חמורה, ייגזרו עליו ככל הנראה שלושה מאסרי עולם. סנגורו ינסה להוכיח שבן דרור אכן סובל מהפרעה כזאת, ועל כן יש לגזור עליו עונש מופחת.

ביולי האחרון הורשע בן-דרור ברצח שלושת ילדיו – אור, בן 5, רוני בת 8 ועומר, בן 10, ביולי 2010. זאת לאחר שהודה בתכנון רצח הילדים ובדקירתם. בדיון טען פרקליטו של בן-דרור, עורך הדין ערן אלון מהסניגוריה הציבורית, כי בתחילה התכוון בן-דרור להתאבד ולשם כך רכש סכינים וכדורים מסוג קלונקס. אולם כשבוע לפני הרצח, החליט בן-דרור ליטול את חיי ילדיו יחד עם חייו, "כדי לגאול אותם מייסורי העולם הזה", ולאפשר להם לחיות איתו חיי נצח.

כמו כן טען עורך דין אלון כי בן דרור לא רצח את ילדיו מתוך רצון לנקום באשתו, לילך שם טוב. לדבריו, בן דרור רצח את ילדיו ביום הולדתה, מכיוון שהיו באותו יום ברשותו. עו"ד אלון מתכוון לטעון לענישה מופחתת בשל בעיה פסיכיאטרית, על מנת שלא ייגזר עליו מאסר עולם.

לפניות לכתב: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully