וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אגד גידף נוסעת אתיופית וישלם אלפי שקלים

נהג חברת אגד, נסים בן יקר, אמר לנוסעת אתיופית שביקשה להצטרף לנסיעה באוטובוס שלו כי הוא "לא מעלה נוסעים אתיופים". בית המשפט חייב אותו בתשלום 60 אלף שקל

בית משפט השלום בראשון לציון הורה היום (ראשון) על נהג חברת אגד, נסים בן יקר, לשלם סכום של 60 אלף שקלים לנוסעת אוטובוס ממוצא אתיופי, לאחר שקבע כי הנהג הטיח בה אמירות גזעניות, וסירב לתת לה לעלות לנסיעה. כמו כן, חויבה חברת אגד עצמה לשלם לנוסעת סכום של עשרת אלפים שקלים. בנוסף, על הנהג נגזר לשלם קנס של חמשת אלפים שקלים למדינה, או לרצות עונש מאסר של שלושה חודשים. השופט אברהם היימן חייב את בן יקר גם לחתום על התחייבות בסך של 50 אלף שקלים שלא יחזור על מעשיו.

בכתב האישום נגד בן יקר נטען, כי הוא אמר לנוסעת דברים קשים במיוחד. בן יקר צוטט באומרו: "אני לא מעלה אתיופים שחורים. באתיופיה לא היה לכם אוטובוס ולא היה לכם אפילו נעליים והלכו שם יחפים, אז למה שלא תלכי ברגל. מי הביא את השחורים האלה לארץ? הם לא יהודים, ואת כל הכושים האלה יש להחזיר לאתיופיה. הם עם טיפש והם לא שייכים לכאן. הם סתם מזיקים לארץ".

השופט היימן הביע את סלידתו מדברי הנאשם וציין כי כל חטאה של המתלוננת הוא צבע עורה ומקום היוולדה. "מדובר בדברי בלע גזעניים שיש להביע סלידה מהם", כתב בהכרעת הדין, "קשה לחוות גזענות, וראיתי את הכאב שבהשפלתה של המתלוננת. הנאשם השפיל את הנוסעת המתלוננת לעיני כולם, ובכך החמיר שבעתיים את חטאו".

מאגד נמסר בתגובה כי "בית המשפט קיבל את טענות אגד וזיכה את אגד מעבירת התנהגות בלתי נאותה כלפי נוסע. אגד מוקיע והוקיע את התנהגות הנהג, אשר אינה משקפת את ההתנהגות של כלל נהגי אגד לנוסעיו. הנהג הועמד לדין משמעתי פנימי והושת עליו קנס כבד, שנתרם למטרה חינוכית. אגד משקיע רבות בהדרכה ובחניכה של נהגים, תוך דגש על מתן שירות מטבי לכל המגזרים המכילים את החברה הישראלית".

עוד בנושא
עתירה: ”עיריית פתח תקווה מפלה ילדים אתיופים”
הורשע ראש כנופיה ניאו-נאצית שתקף עובדים זרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully