וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקברים ביפו: כתובות "מוות לערבים" גם בבת ים

9.10.2011 / 13:10

אחרי מקרה השחתת הקברים שנחשף ביום כיפור ביפו, התגלו כתובות נאצה גם ברחוב בלפור בבת ים. בין היתר נכתב: "כהנא צדק" ו-"מכבי חיפה לא רוצה ערבים בקבוצה". נבדק קשר בין המקרים

רויטרס

(צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר השחתת הקברים ביפו, כתובות נאצה חדשות התגלו בצהריים (ראשון) גם ברחוב בלפור 115 בבת ים. אלמונים ריססו את הכתובות: "מוות לערבים", "כהנא צדק" ו-"מכבי חיפה לא רוצה ערבים בקבוצה" על ארונות חשמל ברחוב. משטרת תל אביב פתחה בחקירה ובודקת האם קיים קשר להשחתת הקברים ביפו.

עוד על השחתת הקברים ביפו
מתחזק החשד: הקברים ביפו לא הושחתו ע"י פעילי ימין
תמונות מעידות: הקברים ביפו הושחתו לפני יום כיפור
דעה: הכתובות ביפו לא רוססו על ידי אוהדי מכבי חיפה
מאות הפגינו ביפו, בקבוק תבערה הושלך על בית כנסת
קברים שהושחתו בבית העלמין ביפו התגלו בערב כיפור

כתובות גרפיטי בבת ים, אוקטובר 2011. דרור עינב
נבדק חשד כי קיים קשר בין המקרים/דרור עינב

המצבות שהושחתו ביפו התגלו בשני בתי קברות שונים בעיר בערב יום כיפור. לא ברור אם המקרה אירע בערב החג, או מספר ימים קודם לכן. בין היתר, רוססו על הקברים כתובות כגון: "מוות לערבים", ו-"תג מחיר" ומספר קברים נופצו והושחתו. בנוסף, רוססה גם הכתובת GA02 המזוהה עם קבוצת "הקופים הירוקים" של אוהדי מכבי חיפה.

למרות הכתובת "תג מחיר" שרוססה על אחד הקברים, במשטרה מתחזקת ההערכה כי המעשה לא נעשה כחלק מפעולות "תג מחיר" של פעילי ימין, וכיוון החקירה המרכזי כרגע הוא שהמעשה בוצע על ידי בני נוער. זאת משום שחלק מהכתובות שרוססו במקום כוונו נגד עולים מברית המועצות לשעבר וחלקן מכילות מסרים הקשורים לעולם הכדורגל.

כתובות גרפיטי בבת ים, אוקטובר 2011. דרור עינב
בת ים, היום/דרור עינב

אוהדי מכבי חיפה הכחישו אמש כל קשר להשחתת הקברים ואמרו כי מדובר "במעשה מתועב ושטני, אותו בוודאי מגנה כל אוהד מכבי חיפה באשר הוא, יהודי מוסלמי או נוצרי. למרות שכל אדם שפוי המעורב בפרטים יבין מיד שאין שום סיכוי שבעולם שהארגון שלנו קשור בצורה כלשהי למעשים הללו, אנחנו רואים לנכון להבהיר באופן חד משמעי: לא רק שאין לנו קשר לפשעים הארורים הללו, אנו גם מחזיקים אצבעות שאותם אנשים אשר אחראים למעשים הללו ייתפסו ויענשו כראוי".

בתגובה להשחתה, יצאו אתמול מאות מתושבי יפו להפגין ברחובות, ובקבוק תבערה אף הושלך על בית כנסת. באירוע לא היו נפגעים ונזק קל נגרם למבנה. לאחר כשעתיים, התפזרו המפגינים.

במכבי חיפה החליטו להתייחס למקרה ופרסמו באתר הרשמי של הקבוצה הודעה רשמית בנושא: "בהמשך לאירועים הנתעבים , השחתת בית הקברות הערבי ביפו בערב יום הכיפורים וכיתובי הגזענות כנגד ערבים הבוקר בבת ים, אירועים בהם הוזכרו לכאורה מכבי חיפה ואוהדיה, הרי התייחסותנו: מועדון כדורגל מכבי חיפה מגנה בכל תוקף ולשון את הפעולות האלימות כנגד מוסלמים ונוצרים. מועדון כדורגל מכבי חיפה גאה להיות המועדון האהוד ביותר בקרב תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי המגזר הערבי בפרט.

"מועדון כדורגל מכבי חיפה דוגל בדו קיום ושוויון . רבים משחקני הקבוצה הבוגרת ומשחקני מחלקות הילדים והנוער שלנו הם מוסלמים, נוצרים ודרוזים ואנו גאים על כך מאוד. מ.כ מכבי חיפה מקווה ומאמין כי המשטרה תשים ידה על הפושעים ותעמידם לדין. אנשים אלו אין להם מקום תחת קורת ביתנו. אנו קוראים לסבלנות וסובלנות ויחד כולנו נלחם בתופעת הגזענות ובאלו המנסים לפגוע במי שהינם חלק יקר מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully