וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזק החשד: הקברים ביפו לא הושחתו ע"י פעילי ימין

9.10.2011 / 10:22

במשטרה מעריכים כי המעשה בוצע כבר לפני כשבועיים, וכי בני נוער הם שעומדים מאחוריו ולא פעילי ימין. החשד עלה לאחר שהתברר כי על המצבות רוססו גם כתובות נגד עולים מחבר העמים

במשטרה מעריכים הבוקר (ראשון) כי השחתת הקברים בבית הקברות ביפו לא נעשתה כחלק מפעולות "תג מחיר" של פעילי ימין, וכי כיוון החקירה המרכזי כרגע הוא שהמעשה בוצע על ידי בני נוער. זאת משום שחלק מהכתובות שרוססו במקום כוונו נגד עולים מברית המועצות לשעבר וחלקן מכילות מסרים הקשורים לעולם הכדורגל.

עוד על השחתת הקברים ביפו
תמונות מעידות: הקברים ביפו הושחתו לפני יום כיפור
מאות הפגינו ביפו, בקבוק תבערה הושלך על בית כנסת
קברים שהושחתו ביפו התגלו בערב יום כיפור

מפקד מרחב יפתח במשטרה, ניצב משנה דוד גז, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "מחקירה ראשונית עולה כי הכתובות לא רוססו במהלך יום הכיפורים, כי אם במהלך השבועיים האחרונים. בגלל אופי הכתובות, שמכילות מסרים שונים כגון סמל קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, אנחנו מניחים שמדובר בהתארגנות ספונטנית. עם זאת, בגלל צמד המילים 'תג מחיר', אנחנו פועלים בכל המישורים".

הפגנה ביפו במחאה על חילול קברים, אוקטובר 2011. דרור עינב
ההפגנה שנערכה ביפו במחאה על השחתת הקברים, אתמול/דרור עינב

הוא הוסיף כי "ביפו יש מרקם חיים בריא מאוד בין האוכלוסיות השונות, עם יחסי שכנות ומסחר טובים. בעיר הזאת חיים בני כל הדתות ברב-קיום, ונעשה כל מאמץ ולא נאפשר לדרדר את המצב בעיר".

בבית הקברות המוסלמי העתיק ברחוב קדם בעיר התגודדו הבוקר מספר צעירים תושבי המקום שאמרו כי הם לא סומכים על המשטרה ובכוונתם לבצע שמירות על הקברים. לטענתם, הם מחפשים בעצמם את האחראים להשחתת הקברים. במקביל מנסים מנהיגי הדת להרגיע את הרוחות. אימאם יפו, סלימאן סטל, הגיש תלונה במשטרה על השחתת הקברים ומסר כי "ביפו כעת הכל שקט ואנו מקווים כי השקט יישמר כמו שהוא נשמר עד היום בעיר יפו".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס אף הוא למקרה ואמר, כי ‎"תופעת 'תג מחיר' היא תופעה חמורה ויש למגרה. פגיעה בסמלי דת ובמקומות קדושים קשה ונפיצה מאוד, ויש לה השלכות על הציבור הרחב במדינה".

לדברי דנינו, "חובתנו כמשטרה לוודא שנעשה הכול כדי להגיע למבצעים של מעשים חמורים אלה, לאסוף ראיות ולהגיש כתבי אישום. בד בבד נפעל להרגעת השטח ונעשה הכול כדי לשמור על החוק והסדר". מפכ"ל המשטרה הנחה את כלל המחוזות להכין תכנית מיפוי מלאה של האזורים הרגישים, ובשילוב גורמי מודיעין וגופים מקבילים יפעל כל מחוז בתחומו לשמירה על החוק ולהרגעת הרוחות. כמו כן, מחר ייפגש המפכ"ל עם המנהיגות הערבית ביפו.

"מעשה מתועב ושטני"

הקברים שהושחתו התגלו אתמול בשני בתי קברות בעיר: בית הקברות המוסלמי קזחאנה ובית הקברות האורתודוקסי הסמוך. בין היתר, רוססו על הקברים כתובות כגון: "מוות לערבים", ו-"תג מחיר" ומספר קברים נופצו והושחתו. בנוסף, רוססה גם הכתובת GA02 המזוהה עם קבוצת "הקופים הירוקים" של אוהדי מכבי חיפה.

אוהדי מכבי חיפה הכחישו אמש כל קשר להשחתת הקברים ואמרו כי מדובר "במעשה מתועב ושטני, אותו בוודאי מגנה כל אוהד מכבי חיפה באשר הוא, יהודי מוסלמי או נוצרי. למרות שכל אדם שפוי המעורב בפרטים יבין מיד שאין שום סיכוי שבעולם שהארגון שלנו קשור בצורה כלשהי למעשים הללו, אנחנו רואים לנכון להבהיר באופן חד משמעי: לא רק שאין לנו קשר לפשעים הארורים הללו, אנו גם מחזיקים אצבעות שאותם אנשים אשר אחראים למעשים הללו ייתפסו ויענשו כראוי".

בתגובה להשחתה, יצאו אתמול מאות מתושבי יפו להפגין, ובקבוק תבערה אף הושלך על בית כנסת. באירוע לא היו נפגעים ונזק קל נגרם למבנה. לאחר כשעתיים, התפזרו המפגינים.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • קברים
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully