וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר יהודי נעצר בחשד להצתת המסגד בגליל

יהושע בריינר

6.10.2011 / 14:49

כבר בליל ההצתה במסגד בטובא זנגריה, נעצר צעיר מהצפון בחשד לביצוע המעשה. מקורביו: "השב"כ והמשטרה עצרו בשנים האחרונות חשודים ששוחררו בשל חוסר ראיות". מעצרו הוארך ב-5 ימים

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: יאיר דניאל)

הותר לפרסום: המשטרה עצרה צעיר יהודי המתגורר בצפון בחשד להצתת המסגד בטובא זנגריה בתחילת השבוע. מעצרו של הצעיר התבצע כבר בליל ההצתה והיום (חמישי) הוא הובא לבית משפט השלום בכפר סבא שם הוארך מעצרו בחמישה ימים נוספים, זאת על אף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-11 ימים.

עוד בנושא:

עוד לילה סוער בטובא זנגריה: 10 מפגינים נעצרו
זעם בטובא זנגריה: "ראש המועצה הכפיש אותנו"
היום שאחרי בטובא זנגריה: "הדו-קיום לא ייפגע"

"קיימת הצדקה לאפשר את המשך חקירת המשטרה באופן שיביא לפענוח מלא של הפרשה", כתב השופט בהחלטתו. "החשד הראשוני שקשר את החשוד למעשה הצתה התעבה".

פרקליטו של החשוד, עורך הדין עדי קידר המייצג אותו מטעם ארגון "חננו", אומר "ההרגשה שלנו היא שאין ראיות ממשיות הקושרות את החשוד למעשה. זאת לאחר שנעצר מעצר אקראי ומוזר בשומרון, מרחק רב ממקום האירוע. בית המשפט היה צריך לרצות את גורמי החקירה, שכן מדובר בחקירה מתוקשרת מאוד, אך בסופו של דבר, עד היום בכל פעולות תג המחיר לא הוגש ולו כתב אישום אחד נגד איש, על אף שהיו חשודים שישבו במעצר ימים רבים. בעצתי שומר החשוד על זכות השתיקה".

מקורביו של החשוד אמרו כי "השב"כ והמשטרה עצרו בשנים האחרונות לא מעט חשודים בקול רעש גדול, שלאחר מכן שוחרר בשל חוסר בראיות". על פרטי החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

בתוך כך עבר לילה סוער נוסף על הכפר הבדואי בגליל העליון. עשרה תושבי טובא זנגריה נעצרו הלילה במהלך התפרעויות של מפגינים בכפר. במהלך האירועים, נורתה אישה אחת בשוגג והיא פונתה במצב בינוני לבית החולים זיו בצפת. כל העצורים הובאו הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בצפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully