וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירה לשכטמן: "עוררת התעניינות עצומה בשבדיה"

6.10.2011 / 12:58

בשל העובדה שהאקדמיה המלכותית בשבדיה בוחרת בזוכה בפרס נובל במדעי הכימיה, הגיעה השגרירה בישראל לטכניון כדי לברך את פרופ' דן שכטמן. "הזדמנות ראשונה לברך זוכה בנובל"

שגרירת שבדיה בישראל, אלינור המרשלד, הגיעה הבוקר (חמישי) לפקולטה להנדסת חומרים בטכניון בכדי לברך את פרופ' דן שכטמן לרגל זכייתו בפרס נובל לכימיה אתמול. באירוע השתתפו נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, דיקן הפקולטה להנדסת חומרים פרופ' וויין קפלן, וקונסול שבדיה בישראל, דוד קסטל.

האקדמיה המלכותית למדעים בשטוקהולם, בירת שבדיה, הינה האחראית על בחירת הזוכה בפרס נובל במדעי הכימיה, תחום התמחותו של אלפרד נובל עצמו. לדברי השגרירה המרשלד, "הזכייה עוררה התעניינות עצומה בעבודתו של פרופ' שכטמן בקרב הציבור הרחב והסטודנטים בשבדיה. זוהי ההזדמנות הראשונה שלי לברך זוכה בפרס נובל". המרשלד הוסיפה כי שגרירות שבדיה בישראל מתכוונת לשתף פעולה עם הוועדה לקראת טקס הענקת הפרס בשבדיה, שייערך בדצמבר.

פרופ' שכטמן הודה לשגרירה על מילותיה החמות וסיפר לה על דרכו הארוכה כמדען, עד אשר תגליתו הוכרה על ידי הקהילה המדעית. כמעט 30 שנה חלפו מאז פרסם לראשונה שכטמן את תגליתו אודות קוואזי-גבישים, תגלית אשר במשך שנים ארוכות זכתה לחוסר התייחסות ולביקורת שלילית בקרב הקהילה המדעית. רק בשנים האחרונות, כאשר נושאים החופפים לנושא מחקרו הפכו פופולריים בתחום הכימיה והפיזיקה, המודעות לחשיבות גילויו המדעי של שכטמן גברה.

עוד באותו נושא
נתניהו לזוכה בנובל: "כל ישראלי שמח, כל יהודי גאה"
דן שכטמן: "יום גדול, אך אני לוקח את זה בקלות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully