וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להכיר: שלמה רודב, היו"ר החדש של תנובה

אמיתי זיו, אמיר טייג

2.10.2011 / 12:28

בתקופת כהונתו כיו"ר בזק, השיגה מניית החברה תשואה של כ-40% והחברה חילקה דיבידנדים בסכום של כ-6 מיליארד שקלים. הכירו את היו"ר החדש של חברת המזון הגדולה בישראל

שלמה רודב, שיסיים את תפקידו כיו"ר בזק מעט אחרי אמצע נובמבר, יחליף את זהבית כהן שהודיעה על פרישתה מתפקיד יו"ר תנובה. רודב הגיע לבזק בספטמבר 2007 מיד עם תום פרשיית האופציות, שבגינה נאלצו לעזוב את החברה המנכ"ל יעקב גלברד והיו"ר דוב וייסגלס. תפקידו הראשון היה לייצב את החברה, שספגה טלטלה לא קטנה כשרשות ניירות הערך כפתה עליה את הבדיקה של הליך חלוקת האופציות למנכ"ל, ליו"ר ולכמה בכירים. בשלב מסוים איימה הרשות כי ללא פיטורי המנכ"ל והיו"ר היא צפויה לחקור את חברי דירקטוריון החברה ואף להתחיל בהליך פלילי נגדם.

מיד לאחר פיטורי המנכ"ל, נשקלה האפשרות כי שלמה נחמה ירכוש את מניותיו של מורי ארקין וייכנס לתפקיד יו"ר בזק. ואולם כשעסקה זו לא גובשה, חיפשו הבעלים הקודמים - קרן איפקס, חיים סבן ומורי ארקין - דמות בעלת ניסיון שתשקם את החברה, ובעיקר שתחזיר את אמון המשקיעים ורשות ניירות הערך בממשל התאגידי של החברה

רודב היה יו"ר פעיל ומעורב בכל התנהלות החברה. הוא מינה לחברות בקבוצה מנהלים צעירים ונמרצים, והוביל התייעלות בכל שדרות הקבוצה, שבזכותה נחשבת בזק לכמעט "נס תפעולי" בשוק, עם שיעור EBITDA חריג של 45%. בתקופת כהונתו השיגה מניית בזק תשואה של כ-40% והחברה חילקה דיבידנדים בסכום של כ-6 מיליארד שקל. למעשה, רודב הפך את ההשקעה של בעלי המניות הקודמים שלו, קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, לאחת ההשקעות המשתלמות במשק הישראלי בשנים האחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שינה את מאזן הכוחות הפנימי בבזק. רודב/מערכת וואלה!, צילום מסך

רודב שינה את מאזן הכוחות הפנימי בבזק. לפני כניסתו, האיש החזק בארגון הענק הזה היה המנכ"ל, שהיה אחראי על פעילות הקבוצה כולה, כלומר בזק החברה והחברות הבנות, פלאפון, yes ובזק בינלאומי. עד בואו של רודב, תפקיד היו"ר היה סמלי בעיקרו ונועד בעיקר לדאוג לאינטרסים הרגולטוריים של החברה מול משרד התקשורת.

רודב הפריד בין הפעילויות השונות של בזק, כך שהמנכ"ל קיבל לידיו רק את ניהול בזק הקווית. רודב היה היחיד שטיפל בחברה מתוך ראייה קבוצתית. למשל, הוא זה שניהל את המאבק של בזק לקבל אישור למזג את yes. הוא גם הצליח לשנות את יחסו של משרד התקשורת לבזק, לאחר שבתקופת קודמו ניהלה בזק מאבק קשה מול המשרד בניסיון להקל את עול הרגולציה מעליה. רודב החל לשתף פעולה עם המשרד, ושיפר בכך באורח מהותי את יחסו של המשרד לבזק. הוא זכה להערכה גדולה אצל שר התקשורת הנוכחי, משה כחלון.

במהלך תקופתו החלה בזק להשקיע בשדרוג הרשת הקווית שלה לאחר שנים שבהן הזניחה זאת. החלטה זו הקלה גם היא על מערכת היחסים המתוחה מול משרד התקשורת. בתחילת 2008 חתם רודב על הסכם שכר בחברה ומאז הוא נהנה משכר חודשי צמוד מדד של 175 אלף שקל לחודש. רודב זכה גם לתוכנית אופציות נדיבה, שממנה הוא לא מימש עד כה מנייה אחת, ושוויה כיום כ-60 מיליון שקל.

מלבד פעילותו בבזק, רודב מחזיק יחד עם שותפו הותיק רוני גת, ובחלוקה שווה, בחברת ספנות והספקה בע"מ, שמחזיקה ב-64% מחברת קרור הבורסאית - חברה בשווי חצי מיליארד שקל שתחתה חברת יפאורה-תבורי בעלת המותגים מי-עדן, תפוזינה, שוופס ועוד.

רודב (61) מתגורר בסביון. הוא ידוע כמכור לעבודתו, אך בזמנו הפנוי נוהג לטייל בעולם עם משפחתו, בעיקר ביעדים אקזוטים. לפני כהונתו בבזק היה רודב יו"ר גילת רשתות לווין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully