וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל חקירת הרצח בפתח תקווה: שוטרים הודחו מתפקידם

19.9.2011 / 21:46

מפקד מחוז מרכז במשטרה, בנצי סאו, החליט להדיח מתפקידם קצין משטרה ושתי שוטרות במוקד 100. בשל צעדיהם, התעכב בשבוע מעצרו של ויטאלי מיכלוב, החשוד שרצח את בת זוגו בפתח תקווה

מתחקיר הרצח שאירע בתחילת החודש בפתח תקווה, ושנחשף הערב (שני), עולים ממצאים חמורים בנוגע להתנהלות המשטרה. בעקבות פרסום המסקנות, שהוגשו למפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב בנצי סאו, הוחלט להעביר מתפקידם קצין וכמה שוטרות, לאחר שהתגלו מחדלים חמורים בתפקודם, כשלא איתרו בזמן את גופתה של אולגה סורינוב, שנרצחה, לפי החשד, על ידי בן זוגה, ויטאלי מיכלוב.

גופת הנרצחת במפתח תקווה, ספטמבר 2011. דרור עינב
גופתה של סורינוב מפונה מהבניין/דרור עינב

ב-5 בספטמבר התקבלה קריאה במוקד 100 של המשטרה, מצד ויטאלי מיכלוב, בן 46, הודיע שרצח את בת זוגו לפני כמה ימים בדקירות סכין, ואמר כי הגופה נמצאת בדירת מגורים בפתח תקווה. הוא אף מסר למוקדנית הוראות כיצד להגיע למקום – וגם הודיע היכן נמצאים מפתחות הכניסה לבית. במקביל, התקבל במוקד המשטרה דיווח על אירוע אלים נוסף שאירע באותו רחוב ובאותו מספר דירה. שוטרי הסיור הסיקו שמדובר בבניין הסמוך, ושם עצרו בעל שתקף את בת זוגו.

למחרת התקשר שוב מיכלוב למשטרה, מפני שלא הבין מדוע עדיין לא הגיעו השוטרים לאתר את הגופה או לעצור אותו. רק אז, הגיעו החוקרים וצוותי ההצלה לדירה, ואיתרו את גופתה של סורינוב, עטופה בניילון, כשלצדה מונחים פרחים ומכתב ברוסית. מיכלוב הספיק להימלט בינתיים מהדירה. הוא אותר רק לאחר שבוע אצל בית חברו, בבת ים. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בכפר סבא, ועורכת דינו, לירן פרילנד מהסניגוריה הציבורית, אמרה כי מרשה "משתף פעולה עם המשטרה", שהרי "הוא זה שהודיע על הרצח והזמין את השוטרים"

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בהתנהלות לקויה, אך יחד עם זאת חריגה, שאינה מאפיינת את התנהלותם של שוטרי המחוז. עם זאת, הוחלט להעביר מתפקידו את קצין הסיור שהגיע לדירה אחרי השיחה הראשונה שהתקבלה במוקד, ואת שתי השוטרות שקיבלו את שיחות הטלפון במוקד". עוד נמסר כי שוטרות נוספות קיבלו הערה פיקודית ועונש השעיה על תנאי לשלושה חודשים.


לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully