וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר הושבת בגלל ילד אלים, הוריו: "השמצות"

רמי שני

15.9.2011 / 20:06

הורים לילדים בבית ספר בשדרות טוענים כי תלמיד בכיתה ד' אלים ואף פגע בילדה ודורשים כי יועבר בית ספר. הוריו טוענים כי מדובר בקנוניה בגלל תלונה שהגיש בעבר אביו נגד ראש העירייה

מאבק בין הוריו של תלמיד בכיתה ד' בשדרות לבין ועד ההורים של בית הספר בו הוא לומד, הביא היום (חמישי) להשבתת הלימודים בבית הספר. ועד ההורים בבית הספר טוען כי מדובר בילד אלים, שאינו מתאים למסגרת בית הספר. ההורי הילד אומרים מנגד כי "אלו השמצות חסרות כל בסיס, שנועדו להשפיל את הילד שלנו". לטענת הזוג, ברקע ההתנכרות לילד עומדת מעורבותו לכאורה של האב בפתיחת חקירה נגד ראש העירייה דוד בוסקילה.

הדברים הגיעו לשיא כשחברי ועד ההורים העבירו מכתב לשאר ההורים, בו הם הסבירו את ההחלטה להשבית את בית הספר, נוכח אלימותו של הילד כלפי אחת התלמידות. על פי המכתב, הוא פגע בפניה וגרם לשבר בשיניה של הילדה. המכתב הועבר להורים באמצעות התלמידים, שנחשפו בשל כך לפרשה ונידו את הילד מחברתם.

אביו של הילד, א', סיפר השבוע כי קיבל איתותים על מה שצפוי לבנו כבר לפני חצי שנה, בעת שהילד היה תלמיד בכיתה ג'. "ניגשה אלי אימו של אחד הילדים ואמרה לי לשים לב שהילד שלי כל הזמן מחוץ לכיתה. התחלתי לעבור ליד בית הספר בשעות שונות וגיליתי שהילד אכן נמצא בחוץ.

כתוצאה מכך, נוצר פער רחב מאוד בינו לבין שאר התלמידים בכיתה". א' סיפר כי הוא סבור שמדובר בצעד שנעשה בכוונה. "בעבר פניתי לבית המשפט בדרישה להחזיר כספים שנגבו מההורים שלא כחוק ומנהלת בית הספר אמרה לי כי פנייתי זו תזיק לילד", טען. א' תאר מערכת התנהלות מוזרה ביותר כלפי בנו. לדבריו, אחת המורות צילמה את הילד במשך רוב שעות הלימודים ונאסר עליו להתקשר להוריו. לטענת האב הובהר לאם שבנו ביקש להתקשר באמצעותה להוריו כי חל על הילד איסור חמור להתקשר להורים כי "יש דברים שההורים לא צריכים לדעת".

"לא היה ולא נברא"

בעקבות ההידרדרות במצבו של הילד, טוען האב, העביר אותו בית הספר אבחונים שונים. ועדת ההשמה שדנה בעניינו, החליטה כי הוא צריך ללמוד במסגרת אחרת. א' טוען, שהתנהלות ועדת ההשמה הייתה בעייתית ביותר ופעלה מתוך ניגוד אינטרסים. לדבריו במכתב הסיכום שנשלח אליו מהוועדה נאמר כי הוא מאשר את קיומה ואת הסכמתו לתוצאותיה: "אני התנגדתי לכל מה שהיה שם" הוא טוען, "הציגו שם את הילד כבלתי כשיר לבית הספר הזה, במקום לקחת אחריות ולקדם אותו. לקחתי אותו למכון אבחון פרטי בנתיבות ושם קבעו מפורשות כי הילד צריך לקבל סיוע משמעותי כדי להשתלב בכיתתו ורק אם לא יחול שינוי במצבו, אפשר לדבר על העברתו למסגרת אחרת".

א' ערער על החלטת הוועדה להעביר את בנו בית ספר והציג את חוות הדעת שנמסרה לו ממכון האבחון. ערעורו התקבל, אבל במקביל פעל ועד ההורים למנוע את שובו בטענה שהוא אלים ועלול לפגוע בתלמידים. הוועד השבית השבוע את הלימודים בשכבה בה לומד הילד והעביר מכתב בעניין להורים, באמצעות התלמידים. משנודע הדבר לא', הוא הגיש תלונה במשטרה על פעולת הוועד וטען כי הדבר פגע בבנו קשות. "כבר בדרך לבית הספר, תלמידים התנכרו לו", אמר, "כתבו שהוא שבר שינים לתלמידה. לא היה ולא נברא".
ועד ההורים דוחה את טענות אביו של הילד: "אנחנו רוצים את טובת התלמיד בלבד. העובדה שהוא נשאר בבית הספר, תגרום להידרדרות במצבו וזה יפגע בתפקוד הכיתה כולה. את זה אנחנו רוצים למנוע", אמר יו"ר הועד, אלברט גבאי.

בוועד אומרים שמשרד החינוך לא התייחס כלל לטענות שלהם על אלימות קשה מצידו של התלמיד כלפי תלמידים אחרים ולכן הושבתה תחילה כיתתו של הילד מהלימודים ובימים הבאים יושבת כל בית הספר. גם בעיריית שדרות, דוחים את טענות ההורים ואומרים כי מערכת החינוך פעלה על פי הנהלים: "ועדת השמה שהתקיימה קבעה שהילד אינו מתאים לבית הספר, לאחר תקופה שבה עמדו מנהלת בית הספר וצוות ההוראה במציאות לא הגיונית. משרד החינוך הציג את החלטתו ועמדתו ומנגד ההורים גם הם קיבלו את החלטתם. העירייה מכבדת את החלטת ההורים וסבורה כי ההורה הוא הריבון הראשון לאחריות הילד וחינוכו", נאמר בתגובת העירייה .

במשרד החינוך סבורים כי ההשבתה של בית הספר אינה במקומה: "המחוז מתנגד לשביתה וקורא לוועד ההורים למנוע את קיומה", נאמר בתגובה. בהתייחסות לרקע מעשי ההורים, אומרים במשרד החינוך, כי הם רואים בוועד ההורים שותף מלא לתהליך החינוכי, אך מצרים על בחירתו לבוא בדרישות שאינן בתחום סמכותו המקצועית. "על פי החלטת המחוז התלמיד לא יועבר למסגרת אחרת. בד בבד מינה המחוז ועדה בין-מקצועית לגיבוש תכנית המותאמת לכל הנוגעים בדבר. בשל חסיון הפרט אנו מנועים מלפרט עוד בעניין".

עוד בנושא:
קטטה המונית בתיכון בשפרעם: 3 נפגעים ו-6 עצורים
אתמול: תלמיד נעצר בחשד שנעל מורה במחסן
הוצאה לחינוך: ישראל משקיעה פחות ממדינות ה-OECD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully