וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות: "לא נוותר"

אריאל נוי

11.9.2011 / 19:32

למעלה מ-700 רופאים מתמחים הגישו עד כה מכתבי התפטרות אישיים, לאחר שההתפטרות הקולטיבית הוגדרה כבלתי חוקית: "המתמחים הם נדבך חשוב ברפואה הציבורית. המדינה תבין זאת בסופו של דבר"

לאחר שבשבוע שעבר דחו הרופאים המתמחים את הצעת הפשרה של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לפיה חלק מהם יתוגמלו בשכר גבוה, תמורת התחייבות שלא יפנו למערכת הפרטית, המשיכו גם היום (ראשון) המתמחים בבתי החולים ברחבי הארץ להגיש את התפטרותם. עד כה הגישו למעלה מ-700 רופאים מתמחים מכתבי התפטרות אישיים, לאחר שבשבוע שעבר קבע בית הדין הארצי לעבודה כי התפטרות קולקטיבית היא צעד בלתי חוקי.

מאבק הרופאים המתמחים - עדכונים אחרונים:
גם רופאים מומחים הגישו התפטרותם
מה יעשו המתמחים לאחר ההתפטרות?
ליצמן תוקף המתמחים: ”נגררים לספינים תקשורתיים”
המתמחים דחו הצעת פשרה מצד ליצמן: ”פלסטר לסרטן”

"אנחנו מקפידים שהמהלך הזה יהיה אישי, אחרת זה עלול להיפסל", הסביר ד"ר יניב דותן, מתמחה בבית החולים בני ציון בחיפה בשיחה עם וואלה! חדשות, "בבני ציון, למשל, התפטרו עד כה 32 מתמחים מתוך 90, שזה הרבה - אבל זה לא מספיק. אנחנו הולכים בין הטיפות, לא עושים דברים שאינם לא חוקיים". לדבריו, החלטת בית משפט שלא לקבל את מכתבי ההתפטרות הקולקטיביים הייתה מכה קשה למתמחים. "אנחנו לא מתכוונים לוותר בסיפור ומקווים שיקבלו אותנו יותר ברצינות מאשר בחודש שעבר", הדגיש.

ד"ר ירון ברין מבית החולים מאיר בכפר סבא התייחס להמשך המחאה של הרופאים. "אנחנו מנהלים ישיבות בנוגע לצעדים שלנו. אנו מציגים, בפגישות אקראיות, את עמדתנו בפני האוצר והמעסיקים (משרד הבריאות א.נ)", הסביר, "המעסיקים והמדינה יבינו בסופו של דבר שאנחנו רציניים ושהמתמחים הם נדבך חשוב מאוד ברפואה הציבורית בישראל".

גם רופאים מומחים הגישו מכתבי התפטרות

במקביל להתפטרות המתמחים, הגישו בסוף השבוע גם רופאים מומחים מבתי החולים רמב"ם בחיפה ואיכילוב בתל אביב מכתבי התפטרות, על רקע המחלוקת בנוגע להסכם שחתמה ההסתדרות הרפואית עם אנשי משרד האוצר. יו"ר ועד הרופאים בבית החולים רמב"ם, ד"ר חיים טולדנו, אישר את הפרטים ואמר כי "בקרב הרופאים המומחים אין התפטרות המונית כמו אצל המתמחים". לדבריו, "בסך הכל התפטרו ברמב"ם כ-75 מתמחים ועוד קומץ קטן של רופאים מומחים. כמו כן, ידוע על מספר רופאים מאיכילוב שהגישו מכתב פיטורים שייכנס לתוקפו בעוד 30 יום".

כמו כן, ההרשמה לארגון המתחרה שהקימו רופאים בכירים ומנהלי מחלקות נגד ההסתדרות הרפואית, נמצאת בעיצומה. "עד היום נרשמו כ-600 רופאים בארגון", אישר יו"ר ועד הרופאים, ד"ר צביקה קליין, "בשבוע הבא אנחנו עושים כנס יסוד ארצי של ארגון ארב"ה (ארגון רופאי בתי החולים א.נ) ומקווים להתחיל בדרך חדשה במערכת הרפואה הציבורית".

בתוך כך, פרסמה ההסתדרות הרפואית הודעה מטעם יו"ר הוועדים וחברי המזכירות של ארגון רופאי שירותי בריאות "כללית", שהביעו תמיכה בהסתדרות הרפואית ובהסכם הקיבוצי שנחתם מול האוצר. "אנו, יו"ר הוועדים וחברי המזכירות של ארגון רופאי שירותי בריאות 'כללית', מחזקים את ד"ר ליאוניד אידלמן אישית, ומביעים אמון מלא בהסתדרות הרפואית כארגון הרופאים היציג של הרופאים בישראל". לדבריהם, לראשונה זה שנים, נחתם הסכם שמחזק משמעותית את הרפואה הציבורית בישראל. "בהסכם שנחתם יש, בין השאר, תוספת תקנים משמעותית, חיזוק מקצועות במצוקה, חיזוק הפריפריה, יצירת אופק קידום לרופאים, הקלה בעומס התורנויות, השתלמויות, שינוי נורמה, הקטנת מספר מטופלים לשעה, ותמורה גבוהה יותר למי שמשקיע יותר ברפואה הציבורית".

הרופאים משירותי בריאות "כללית" אף תקפו את הרופאים המתמחים וטענו כי מאבקם הוא פוליטי בלבד ומשמעותו, לדבריהם, היא לגרום לפיטוריו של אידלמן. " לאחר חתימת ההסכם, עדים אנו למאבקים שונים בקרב הרופאים שכל תכליתם לפלג את ההסתדרות הרפואית ואת ארגון רופאי שירותי בריאות 'כללית'", מסרו.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully