וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: רוצים להרוס מבנה בלתי חוקי? לא בלילה

פנחס וולף

6.9.2011 / 13:40

ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק, שמבקשת למנוע מחזות שמתרחשים לעתים קרובות בהתנחלויות ובכפרי הבדואים. לפי הצעת החוק, תיאסר הריסה בין 18:00 ל-8:00 למחרת

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), החליט ליזום הצעת חוק בעקבות הרס שלושת מבני הקבע הבלתי חוקיים אתמול (שני) במאחז מגרון. לפי הצעת החוק, ייאסר להרוס בית מגורים בשעות הלילה, גם אם צו של בית משפט מתיר זאת.

בהצעת החוק נאמר כי בין השעות 18:00 בערב ל- 8:00 בבוקר שלמחרת, ייאסר לבצע הריסת מבנה על פי צו הריסה. בנוסף, הגורם המבצע את הפינוי (בהתנחלויות – המנהל האזרחי, בבתי בדואים בנגב – פקחים של משרד הפנים) יהיה חייב לאפשר לבעל הנכס לפנות בצורה מכובדת את מיטלטליו מתוך הבית והוא לא יפגע בהם. אם הריסת המבנה תיעשה שלא על פי ההוראות הללו, הצעת החוק מציעה לחייב את המדינה במתן פיצויים לבעל הנכס.

למרות שהיוזמה לחוק באה בעקבות הריסת המבנים במגרון, היא עשויה להועיל גם לבדואים המתגוררים בנגב בכך שהיא תסיר מכוחות הביטחון את האפשרות להפתיע בשעות הלילה את יושבי הבתים שנבנו בניגוד לחוק. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מטרת ההצעה היא לשמור על כבוד האדם וחירותו כבן אנוש. כאשר מבוצע צו הריסה על ידי מי מן הרשויות, יש לדאוג כי למרות קיום הדין בהריסת הנכס, שאר זכויות האדם של בעל הנכס יישמרו. הם אינם הפקר".

ח"כ כץ אמר כי "ארץ ישראל נקנית בייסורים, והייסורים הגדולים ביותר נגרמים על ידי ראשי ממשלה מהליכוד, כשרון, אולמרט ונתניהו. בימים בהם הבנייה הערבית והבדואית משתוללות ואין פוצה פה, נתניהו כרגיל מתאכזר וחזק על חלשים. אני שב וקורא לח"כים מהליכוד שלא ללכת שולל אחרי נתניהו המועל, ממשיכם של שרון ואולמרט שהיה שותף בהחרבת גוש קטיף, הקפיא ומקפיא את בירת ישראל ירושלים, מעלה אדומים, ביתר וגוש עציון".

כץ הוסיף כי "על הנאמנים האחרונים בליכוד להתעשת ולחבור לאיחוד הלאומי. נתניהו נבחר על ידי תושבים רבים הנאמנים לארץ ישראל בארץ כולה ובפרט ביו"ש ובקולותיהם החריב את בתי הקבע במגרון".

עוד בנושא:

באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון
המתנחלים חששו מהכוחות, צה"ל השיב: "יש תרגיל"
במגרון מקווים: "מרץ 2012? נהיה כאן בקיץ הבא"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully