וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי משפחה לצד המתמחים: "המדינה אינה קשובה"

אריאל נוי

5.9.2011 / 6:08

רופאי הקהילה פרסמו הודעת תמיכה במאבקם של הרופאים המתמחים וכתבו כי הם מוחים "על השימוש הציני של הרשויות בבית המשפט על מנת לטאטא אל מתחת לשטיח את הבעיות"

רופאי משפחה הביעו גם הם אמש (ראשון) את תמיכתם ברופאים המתמחים. "אנו, רופאי קהילה, מביעים תמיכה במתמחי בתי החולים, ומוחים על השימוש הציני של הרשויות בבית המשפט על מנת לטאטא אל מתחת לשטיח את הבעיות, ולזכות בעוד תקופה קצרה של חסד", מסרו הרופאים בהודעה מטעמם.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות:
רופאים מאיימים לתבוע את ד”ר אידלמן: ”בטל ההסכם”
פרשנות: התפטרות המתמחים - האם זה חוקי?
הרופאים המתמחים: ”החלטת בית הדין לא מוסרית”

"המדינה בחרה לעסוק בפרטים משפטיים טכניים במקום להיות קשובה לקול הזעקה האותנטית שנשמע על ידי הרופאים, שאינם מוכנים עוד לשלם מחיר אישי על מנת לכסות על מחדלי המערכת, ולסכן תוך כדי זאת את החולים אשר על בריאותם הם אמונים", הוסיפו הרופאים, "אנו קוראים למתמחים לא לומר נואש ולהמשיך במאבקם ומקווים כי כוחם יעמוד במלחמת ההתשה שמנהלים מולם הסתדרות הרופאים, משרד הבריאות, קופת חולים כללית ומשרד האוצר".

אמש פנו ועדי הרופאים של בתי החולים איכילוב בתל אביב, מאיר בכפר סבא, רמב"ם בחיפה ואברבנאל בבת ים ליו"ר הסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, בדרישה כי יודיע על ביטול החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש ויודיע כי בשלב זה להסכם אין תוקף של הסכם קיבוצי מחייב. עוד דורשים הוועדים לקיים משא ומתן עד שיושג הסכם שיהיה סביר ומקובל על ציבור הרופאים, ושייתן מענה אמיתי למצוקות החמורות לטענתם של הרפואה הציבורית בארץ.

על פי המכתב שנשלח לד"ר אידלמן ואשר נכתב על ידי עו"ד סיגל פעיל ואשר סלע ממשרד אריאל שמר, ייצוג הרופאים על ידי ההסתדרות הרפואית היה בלתי ראוי ובלתי הולם, ובוצע תוך פגיעה ממשית בזכויותיהם ותוך התעלמות מההתחייבויות ומההבטחות שניתנו במהלך הדרך. במכתב מאיימים עורכי הדין, כי אם דרישותיהם של הרופאים לא ימומשו, הם הורו להם "למצות את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם", ובתוך כך ככל הנראה לתבוע אישית את ד"ר אידלמן.

עוד מאשימים ועדי הרופאים את אידלמן בשימוש בדיס-אינפורמציה חמורה לדבריהם, "בכך שהציג נתונים בעניין 'קידום' בשכר הרופא, כאשר מתברר, כי נתונים אלה אינם נכונים בתכלית וכי העלאת השכר תבטא, במקרה הטוב, הצמדת שכר השעה הנוכחי לעלית מדד המחירים הכללי". כמו כן, במסגרת ההסכם, מתחייבים הרופאים לתקופה ארוכה של תשע שנים ובכך נגזלת מהם, לטענתם, התקווה לשינוי במצבם.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully