וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הגישה בקשה דחופה למנוע התפטרות המתמחים

גלעד גרוסמן

1.9.2011 / 15:12

מאמצים אחרונים למנוע את התפטרות הרופאים המתמחים הקולקטיבית ביום ראשון: פרקליטות המדינה הגישה לבית הדין הארצי לעבודה בקשה דחופה לצווי מניעה. "שימוש בכוח הבלתי מתקבל על הדעת"

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) בקשה דחופה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים במטרה למנוע מהרופאים המתמחים להתפטר ביום ראשון הקרוב. בבקשה כינו אנשי הפרקליטות את פעילותם של המוחים "פראית" ואף האשימו את עמותת מרש"ם, המייצגת את המתמחים, בעידוד "פעילות לא חוקית".

התפתרות המתמחים - כותרות אחרונות:
ברמב"ם תומכים במתמחים: הקימו קרן, תרמו ימי חופש
ההערכה האופטימית: נתניהו יסייע לרופאים המתמחים
הפרקליטות: התפטרות המתמחים אינה חוקית ואסורה
רופאים בכירים תומכים במתמחים: "נתרום להם"
המתמחים נגד הסכם השכר: "יהרוס את הרפואה הציבורית"

"צעד בלתי לגיטימי ביחסי עבודה"

בבקשה נטען כי "הגשת 'מכתבי התפטרות' קולקטיביים למעסיק, כאמצעי לחץ להשגת הישגים במסגרת יחסי העבודה הקיבוציים הינו צעד בלתי לגיטימי ביחסי עבודה קיבוציים... התנהלות זו של עובדים החברים בארגון היציג, הרופאים המתמחים, והניצול לרעה שהם עושים לקידום האינטרסים שלהם, הוא בבחינת שימוש בכוח אסור ובלתי מתקבל על הדעת". עוד מצוטטת בבקשה החלטת בית הדין הארצי לעבודה בדיון קודם בנושא: "אין לקבל מצב דברים לפיו עובדים יחידים או קבוצות עובדים, במקום עבודה מאורגן, יעשו דין לעצמם ויקחו לידיהם את הסמכות להחליט על נקיטה בצעדים ארגוניים, שלא על פי הנחיית הארגון היציג. פעולות מעין אלה מהוות פגיעה חמורה במרקם יחסי העבודה בישראל".

בארבעה בספטמבר ייכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות שהפקידו מאות מתמחים במחאה על ההסכם שחתמה ההסתדרות הרפואית עם משרד האוצר. אם התפטרות המתמחים תהיה גורפת, תהיה לכך השפעה מרחיקת לכת על תפקוד בתי חולים מאחר שמדובר בקבוצת הרופאים הנושאת על כתפיה את מרבית הנטל היומיומי בבתי החולים. אחת המתמחות המוחות, ד"ר מירב אינגביר מבית החולים איכילוב בתל אביב, אמרה במסיבת עיתונאים: "אנחנו קוראים לראש הממשלה ושר הבריאות להבין שהרסו לנו את הבריאות ושביום ראשון אנחנו לא נהיה כאן. לצערנו ההסכם כבר חתום, אבל זו בכייה לדורות. מישהו צריך להתעורר. אנו מצפים שנתניהו יבין את המצב ויוסיף תנאים, כדי שיהיה הסכם מכובד. אנו רוצים שביבי יבין שההסכם יהווה הרס לרפואה הציבורית, שצריך להוסיף לו תנאים נוספים. איננו רוצים להיות עשירים, אך חשוב שההסכם יהיה מכובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully