וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לתלמידים: "לכו להפגנה גם במחיר לימודים"

פנחס וולף

31.8.2011 / 19:05

ח"כ צפוי לבקר מחר בשני מוסדות לימוד בהם יעודד את התלמידים להשתתף בהפגנה המתוכננת ליום שבת הקרוב, גם במחיר החסרת שעות לימוד ביום שלמחרת. הרצוג פנה לשר החינוך להצטרף לקריאתו

"חשוב שרבים מכם ישתתפו במחאה במוצאי שבת, גם אם משמעות הדבר היא החסרת שעות לימודים ביום שלמחרת" – כך יאמר מחר (רביעי) המועמד לראשות מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, בביקורים בשני בתי ספר. הרצוג יבקר בבית הספר "האון" לילדים עם מוגבלות בתל אביב ובישיבה התיכונית בפתח תקווה, שבראשה עומד הרב שי פירון.

לוואלה! חדשות נודע, כי הרצוג החליט להמריץ את התלמידים להגיע בהמוניהם ל"הפגנת המיליון". לדבריו, "מדובר בהזדמנות נדירה לחוות שיעור אזרחות הלכה למעשה. שיעור חשוב המשלב הן את עקרונות זכות המחאה והן את חובת ההשתתפות הפעילה במאבק על מימוש זכויות האזרח. זהו אתגר שמונח לפתחם של תלמידי ישראל בכלל ואלו הלומדים במערכות החינוך התיכוניות בפרט".

עוד על "הפגנת המיליון"
בוטלו קווי רכבת ב"הפגנת המיליון", המוחים זועמים
מארגני המחאה מנמיכים ציפיות: "לא מצפים למיליון"
על רקע הפילוג הפנימי, כמה יגיעו ל"צעדת המיליון"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלמידים יצטרפו למחאה? הפגנת ה-300 אלף בתל אביב בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרצוג צפוי לומר מחר לתלמידים כי "ערבות הדדית היא לא ערך שלומדים אותו רק בבית הספר ברמה התיאורטית. המבחן האמיתי הוא בהתנסות בזמן אמת. המבחן הראשון של תלמידי ישראל בתחום הזה יתקיים במוצאי שבת. חשוב שרבים ישתתפו במחאה, גם אם משמעות הדבר היא החסרת שעות לימודים ביום שלמחרת". הרצוג קרא גם לשר החינוך גדעון סער ולראשי מערכת החינוך לתמוך בקריאתו לתלמידים ולאפשר לתלמידים שישתתפו בהפגנה להיעדר מהלימודים ביום שלמחרת.

בתוך כך, שיגר היום הרצוג קריאה לאלפי חברי מפלגת העבודה, להגיע להפגנה. "דווקא בעת הזו, על רקע האירועים הביטחוניים המאיימים לשבור את רוח האזרחים, אני פונה אליכם להפגין את תמיכתכם בחיזוק המחאה החברתית", כתב הרצוג והוסיף: "זו חובה מוסרית, ערכית וחברתית של כל אזרח במדינה ובוודאי של חברי מפלגת העבודה. את ההזדהות הזו צריך להביע ברגליים. הנוכחות של כולנו בהפגנה הגדולה – היא צו השעה", כתב הרצוג בהודעתו לחברי המפלגה.

במקביל, ממשיכים מארגני המחאה בהכנות לקראת האירוע הגדול שיתקיים ביום שבת. התאחדות הסטודנטים הודיעה היום כי תארגן הסעות מכל רחבי הארץ לתל אביב בעלות של 10 שקלים לכרטיס הלוך ושוב, זאת לאחר שהנהלת הרכבת הודיעה כי לא תפעיל בשבת את הקווים מירושלים ובאר שבע לתל אביב, זאת בשל עבודות תחזוקה. הסטודנטים זעמו על ההחלטה ויו"ר ההתאחדות איציק שמולי אמר בתגובה למהלך כי "במקום לשרת את הציבור פועלת הרכבת בניגוד לרצונו ומנסה למנוע את השתתפותו במחאה".

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה כי "רכבת ישראל מתכננת מבצעים כאלה חודשים רבים מראש. לגבי המבצע הספציפי הזה, ביקשנו אישור ממשרד התחבורה עוד בתחילת יולי. חשוב להבין שאין ביקוש לרכבת מבאר שבע וירושלים לאנשים שרוצים להשתתף בהפגנה כיוון שהשבת יוצאת מאוחר ואם הם יקחו רכבת הם יגיעו אחרי 10 לתל אביב. העומס הכי גדול של אנשים הגיע בפעמים האחרונות מבנימינה, נתניה, בית יהושע והרצליה ואת כל התחנות האלה אנחנו מתגברים בשתי רכבות נוספות".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully