וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האוהלים: פסיכולוגים והורים מפגינים בתל אביב

מאות פסיכולוגים מתמחים והורים מוחים בשני מוקדים בתל אביב בדרישה לשפר את החינוך ולהוסיף תקציבים. גינה כהן, ממובילות מאבק הפסיכולוגים: "מייבשים הפסיכולוגיה הציבורית של כולנו"

לקראת הפגנת המיליון של מחאת האוהלים, מחריפים פעילי המחאה את מאבק. הערב (שלישי) מפגינים כמה מאות פסיכולוגים מתמחים בכיכר מגן דוד בפינת הרחובות אלנבי ונחלת בנימין בתל אביב, בדרישה "להציל את הפסיכולוגיה הציבורית בישראל".

מחאת האוהלים - כותרות נוספות
מחאת האוהלים: רבבות הפגינו ברחבי הארץ
הפסיכולוגים מצטרפים למחאה: "דיכאון מהמדינה"
העגלה נוסעת, אין עצור: הורים מחו ברחבי הארץ


גינה כהן, ממובילות מאבק הפסיכולוגים המתמחים, אמרה לוואלה! חדשות כי "בשנים האחרונות חלה שחיקה של ממש בתמיכת המדינה במערכת הפסיכולוגיה במונחים של תקנים ותקציבים. מדובר במערכת שאמורה ללוות אותנו מלידה ועד זקנה. הפסיכולוגיה מספקת אבחונים של בעיות התפתחותיות ולקויות למידה, עבור דרך קשיים בגיל ההתבגרות ועד בעיות שאופייניות לגילאים מבוגרים יותר. מייבשים את הזכות של הציבור לקבל טיפול חינם".

"בנוסף, המתמחים בפסיכולוגיה טיפולית נדרשים לארבע שנות התמחות בהיקף של חצי משרה. אין תקנים, ואנשים נאלצים לחכות שנים ארוכות להתקבל להתמחות. השכר הממוצע במהלך אותה התמחות נע סביב 2,500 שקלים, ואני למשל מרוויחה כ2,100 שקלים. אנשים נדרשים לעשרות שעות עבודה בשבוע, הרבה מעבר למה שמופיע על הנייר ומדובר בתנאי עבדות ממש", אמרה כהן.

"חינוך הוא לא מותרות"

במקביל, מקיימים מאות הורים עצרת ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה על יוקר גידול הילדים בישראל והפגיעה במערכת החינוך. ההורים מניפים שלטים עליהם נכתב "חינוך שוויוני זה עניין עקרוני ו "מענה פסיכולוגי בגיל הרך". דנה עדיני, דניאל סלומון, יונתן ואביב גפן צפויים להופיע באירוע.

יו"ר ויצ"ו, טובה בן דב אמרה בעצרת כי "חינוך הוא לא מותרות! חינוך בגיל הרך הוא מוצר יסוד, ועל הממשלה מוטלת האחריות לספק אותו לכל משפחה עובדת בישראל. מתוך 300 אלף ילדים הנמצאים במסגרות, רק ל- 100 אלף יש מקום במעונות הציבוריים והמסובסדים. 200 אלף ילדים הולכים לחינוך הפרטי היקר או נשארים בבית."

"אני קוראת לממשלה לפתור את המחסור החמור במסגרות ולתת הזדמנות שווה לכלל ילדי ישראל לקבל חינוך איכותי, זמין ומפוקח במחיר שיאפשר להורים לקיים את משפחתם בכבוד. לא מדובר רק בעשייה למען הדור הבא, אלא גם בכלי חשוב מאין כמותו לצמצום פערים חברתיים ולהשגת שוויון אמיתי לנשים. צדק חברתי מתחיל קודם כל בצדק חינוכי", אמרה בן דב.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully