וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 ימי מחבוש לחייל שסירב להשתתף בפינוי מאחז

יהושע בריינר

23.8.2011 / 18:06

החייל שמשרת בחטיבת כפיר והיה אמור לקחת חלק במעגל האבטחה של פינוי מבנים ברמת מגרון, הודיע למפקדיו שלא ישתתף בפינוי. "צה"ל רואה בחומרה מקרי סרבנות ואלו מטופלים בהתאם"

חייל מחטיבת כפיר נשפט השבוע ל-20 ימי מחבוש לאחר שסירב לקחת חלק בפינוי המאחז רמת מגרון שבבנימין. במוצאי השבת האחרונה נקרא כוח מחטיבת כפיר לסייע באבטחת הפינוי, זאת בזמן שכוחות המנהל האזרחי ומשמר הגבול הורסים מבנים ארעיים במקום. לאחר שנודע לחייל כי מדובר במשימה הכוללת הריסה ופינוי של המאחז, הוא הודיע למפקדיו כי הוא אינו מוכן ליטול חלק במשימה.

הפינוי ברמת מגרון התרחש זמן קצר אחרי שהמשטרה עצרה 13 מתושבי המאחז, שנחשדו כי היכו ילד פלסטיני בן 10 ופצעו אותו פצעים קשים. שעות ספורות לאחר מעצרם, הגיעו כוחות גדולים למקום והרסו שני מבנים ארעיים במאחז. כוח מגדוד חרוב נקרא אף הוא לסייע במשימת אבטחת פינוי המאחז, והחייל הסרבן היה חלק מהכוח הרפואי במעגל האבטחה.

מדובר צה"ל נמסר, כי "מתחקור האירוע שבו פונו שני מבנים במאחז רמת מגרון, עולה כי חייל אשר סרב פקודה ולא הסכים לקחת חלק בביצוע המשימה נשפט על ידי מפקדיו ל-20 ימי מחבוש. חשוב לציין, כי תפקיד החייל היה חלק מכוח רפואי אשר נמצא במעגל האבטחה החיצוני, כשמטרתו היא לתת מענה רפואי לאזרחים ואנשי כוחות הביטחון כאחד. צה"ל רואה בחומרה מקרי סרבנות ואלו מטופלים משמעתית בהתאם".

לפני כחודשיים נשלחו שמונה חיילים מגדוד 13 בחטיבת גולני למאסרים של בין 10 ל-18 ימי מחבוש, לאחר שנטלו חלק במחאה נגד פינוי עתידי של יישובים ומאחזים. בתום טקס סיום המסלול פשטו חלק מהלוחמים את מדיהם והציגו חולצות שהכינו מראש, עליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים – ולא מגרש יהודים". חמישה מהלוחמים פנו לאחר משפטם לאלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט בבקשה לקבל חנינה, הביעו התנצלות, וקיבלו חנינה.

עוד באותו נושא:
חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים
חיילים למח"ט: השב החייל שנפקד בשל פינוי ביתו
חשד: 13 מתנחלים תקפו ילד פלסטיני ליד רמת מגרון

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully