וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התושבים שנפגעו בבאר שבע לא נשמעו להוראות"

רמי שני

20.8.2011 / 0:21

בכירים במשטרה ובמערכת הביטחון אמרו כי מימדי האסון היו יכולים להיות קטנים בהרבה. המפכ"ל יוחנן דנינו: "כואב הלב לראות את ההתרחשויות כשאתה יודע שהן היו יכולות להימנע"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: יותם בן דוד)

"היינו בתוך הממ"ד, לאחר ששמענו את ההתרעה. אז שמענו ממש ליד הבית שלנו פיצוץ חזק מאוד. יצאנו החוצה וראינו את הרכב של השכנים שלנו עולה באש", סיפר רמי זיידנר תושב השכונה בבאר שבע אשר ספגה אמש (ראשון) את הפגיעות הקשות של רקטות הגראד. "כשיצאנו ראינו אנשים שכובים על הרצפה והתחלנו לטפל בהם. במקביל הזעקנו את מגן דוד אדום כדי שיטפל בנפגעים. זה היה מראה מאוד קשה".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ושבעה פצועים קל-קשה
תותח בהסברה? ראשי יישובים יסבירו ההסלמה לעולם
מאז הפיגוע בדרום: כ-40 רקטות נורו לעבר ישראל

במטח רקטות הגראד שנורו לעבר באר שבע נהרג אדם ושבעה נוספים נפצעו, כשרקטה פגעה בבית ואחרת פגעה ברכב, שעלה כאמור באש. ארבעה בני אדם נפצעו קשה, שניים במצב בינוני ואחד במצב קל. הם פונו לבית החולים סורוקה. אזרחים סיפרו שכיפת ברזל הצליחה ליירט לפחות את אחת הרקטות.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו אמר בעקבות האירועים האחרונים כי "פשוט כואב הלב לראות את ההתרחשויות כשאתה יודע שאם היו נשמעים להוראות הם פשוט לא היו מתרחשות. אנחנו צפויים לימים קשים ולכן הדבר המרכזי כדי לעבור אותם בשלום זה להישמע להנחיות. כל עוד התקופה הקשה הזאת נמשכת - חובת האזרחים להישמע להנחיות ולעשות כל מה שהרשויות אומרות". דנינו הדגיש כי "עם כל הכבוד להיערכות המשטרה, ללא היענות הציבור אנחנו ניאלץ נסבול נפגעים. האירוע מאחוריי הוא אירוע נורא ומיותר".

קצין בכיר בפיקוד העורף גם הוא התייחס להתנהגות התושבים בזמן התקיפה ואמר מוקדם יותר כי "כל הנפגעים בבאר-שבע הם סקרנים שיצאו לראות את פעולת מערכת כיפת ברזל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החוצה וראינו את הרכב של השכנים שלנו עולה באש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הפגיעות הגיעו לאזור צוותי כיבוי אש, משטרה ואנשי מגן דוד אדום ופיקוד העורף כדי לטפל בנפגעים. במקביל הופעלו צוותי החירום של העירייה כדי לתת מענה לתושבים הזקוקים לסיוע ולאפשר את המשך קיום שגרת החיים בעיר.

"הגענו לזירה מאופקים וראינו הרבה מאוד אנשים פצועים. טיפלנו כאן בשמונה נפגעים, אחד הועבר במצב אנוש ובבית החולים נקבע מותו", כך אמר איציק אססי, מפקד מגן דוד אדום בנגב. "העברנו את שאר הפצועים לבית חולים. אנשים שהיו כאן פשוט לא נשמעו להנחיות פיקוד העורף והיו בחוץ בשעה שנשמעו ההתרעות". יובל ירמיהו, מנהל אגף רפואה ב"איחוד הצלה" ותושב באר שבע שהגיע למקום הנפילות הוסיף כי "הפגיעות היו קשות מאוד".

לזירת האירוע הגיע גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונביץ', שאמר ש"האחריות על כל האירועים היא על החמאס - הם אלו ששולטים ברצועת עזה" הוא הוסיף כי תגובת ישראל תהיה קשה וכואבת.

מוקדם יותר נפצעו שלושה בני אדם באורח קל מרסיסים בעקבות פגיעה ישירה של רקטה בבית בעיר אופקים. בין הפצועים צעיר כבן 20, ילד בן 9 ופעוט בן ארבעה חודשים. ארבע רקטות שוגרו לעבר העיר סמוך לשעה שמונה בערב, כאשר שלוש מתוכן התפוצצו בשטחים פתוחים.

עדכון ראשון: 22:45

הרוג ושבעה פצועים במטח טילים על באר שבע. אלברטו דנקברג
"אנשים שהיו כאן פשוט לא נשמעו להנחיות פיקוד העורף והיו בחוץ בשעה שנשמעו ההתרעות"/אלברטו דנקברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully