וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב התפרץ: "אם הייתי אזרח רגיל כלל לא הייתי נאשם"

גלעד גרוסמן

10.8.2011 / 14:43

בבית המשפט העליון ממשיכים פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר שהורשע באונס לשטוח את טענותיהם על "הלינץ' התקשורתי": "עד שלא יראו אותו על עמוד התלייה, לא יניחו לו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

"קצב מת מהלך כבר חמש שנים. עד שלא יראו אותו על עמוד התלייה עם החבל ששובר את מפרקתו, לא יניחו לו" – כך אמר היום (רביעי) עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של נשיא המדינה לשעבר שהורשע באונס, בהמשך ערעורו של קצב בפני בית המשפט העליון. אמיר ביקש לתאר כי דינו של קצב נחרץ בתקשורת, זמן רב לפני שהורשע בדין: "מה שהוא עבר במשך חמש השנים האלה זה עונש שלא כתוב בספר החוקים. אין עונש כזה. אין לי כישרון לתאר איך אדם ממרומי מעמדו עובר את הטלטלה הזו, יום אחרי יום. לאלוהים הפתרונים. איזה משקל נתן בית המשפט לדמוניזציה הזאת? שבע שנות מאסר? זה עולה על הדעת? זה אונס שגורר ענישה כזו?"

מה דעתכם על הטענות של קצב? בואו לדבר על זה בפייסבוק

קצב מערער לעליון - כותרות אחרונות
פרקליטי קצב: ”הצליחו להפוך אותו למפלצת מינית”
עורך דינו של משה קצב: ”ייתכן שלא דיבר אמת”
מקורבי קצב בבוקר הערעור: ”הוא מתוח, המשפחה תומכת”

אמיר ציין את התנהלות הפרקליטות בין הסדר הטיעון שנכשל לבין כתב האישום, והתייחס אל "הקול הראשון והשני שהמדינה השמיעה. שני קולות סותרים כל כך, שפוצעים אחד את השני כמו סכין, ואין דרך לגשר ביניהם". הוא ציין כי בית המשפט קיבל חלקית את טענות ההגנה ביחס לעובדה שהושמעו "שני קולות ביחס לאפשרות להרשעה, ביחס לטענה שהוגש כתב אישום בגין אונס כדי להתגבר על מחסום ההתיישנות (על עבירת אינוס אין התיישנות – ג"ג), ביחס לראיות המרכזיות וביחס לנושא "הלינץ' התקשורתי", כדבריו. "אולם, השופטים קבעו שמאז 'הרכבת זזה', והם שמעו ראיות נוספות. בכך בית המשפט שגה", סיכם אמיר. במהלך הדיון התפרץ קצב בדמעות, ואמר כי "הפרקליטות אמרה כי אם היה מדובר באזרח רגיל אז כלל לא היה מוגש כתב אישום".

משה קצב בערעורו במשפט עם עורך דינו, ציון אמיר , יולי 2011. מגד גוזני
קצב עם פרקליטו ציון אמיר, היום/מגד גוזני

השופטת נאור סירבה להכיר בבעייתיות שבפער בין הסדר הטיעון לכתב האישום. "היה הסדר טיעון, שההגנה השיגה לא בקלות", אמרה נאור. "קצב החליט שהוא לא הולך על העסקה. מה אתה מצפה שהמדינה תעשה בשלב זה? שתאמר 'אוקיי, הוא חזר בו, אבל אמרנו שנגיש כתב אישום דל'? האם התזה היא שהתביעה מנועה מלהגיש כתב אישום אחר? זה יהיה חינוך רע לנושא ההסדרים לקבוע זאת". נאור הוסיפה שבמהלך הדיונים בבג"ץ על הסדר הטיעון עם קצב, המדינה לא טענה שא' ממשרד התיירות "בודה דברים מליבה, היא דיברה על קשיים ראייתיים. אתם לא קיימתם את ההסדר, אז הידיים של המדינה כבולות?". השופט ג'ובראן המשיך את דבריה של נאור ואמר כי "בדרך כלל סניגורים חושבים שהמדינה שבויה בקונספציה של הרשעה. כאן המדינה הגיעה למסקנה אחרת, בצורה אובייקטיבית. לאחר מכן שוב שקלה את הנושא".

משה קצב בערעורו במשפט עם עורך דינו, ציון אמיר , יולי 2011. מגד גוזני
קצב מחויך בבית המשפט, היום/מגד גוזני

כחלק מניסיונות העותרים להמחיש את האווירה התקשורתית הבעייתית, לדבריהם, בטרם הרשעת הנשיא, הביאו עימם הפרקליטים קלסרים מלאים בקטעי עיתונות מתקופת המשפט. השופטים תהו על כך: "השופטים חיים פה ויודעים מה הייתה האווירה בזמן המשפט", אמרה השופטת נאור. עוד היא הוסיפה כי היא מבינה את טענת ההגנה בדבר לינץ' תקשורתי, אולם לא את הטענה כי בית המשפט התקשה לשפוט בשל כך. אמיר, שקבל על הדברים, אמר כי "כל זכויות הבסיסיות של הנאשם נפגעו. אי אפשר היה להגיע למשפט אמת. היה צריך לשים את המשפט הזה בצד".

בואו לדבר בפייסבוק על משפט קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully