וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ניצלה מפשיטת רגל: "על העשירים לשלם יותר"

2.8.2011 / 20:49

בתום תקופה מתוחה במיוחד, אישר הערב הסנאט האמריקאי את הצעת הפשרה שתקצץ בתקציב הפדרלי - אך גם תגדיל את תקרת החוב. בכך ניצלה ארצות הברית מהורדת דירוג האשראי שלה

האמריקנים בדרך להתגבר, לפחות זמנית, על סכנת פשיטת הרגל: מספר שעות לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר את הצעת הפשרה שגיבשו שתי המפלגות להעלאת תקרת החוב של ארצות הברית, אישר הערב (שלישי) גם הסנאט את ההצעה, וכעת היא תובא לחתימתו של הנשיא, ברק אובמה. הסנאט אישר את ההצעה ברוב של 74 תומכים, לעומת 26 מתנגדים. בכך צפויה להגיע לקיצה הדאגה הרבה בשבועות האחרונים, סביב השאלה האם ארצות הברית תוכרז כחדלת פירעון. אילו הצעד היה מתממש, בנקים וארגונים חיצוניים לא היו מורשים להעביר לה כספים לכיסוי חובותיה, ודירוג האשראי שלה עלול היה לרדת.

משבר החוב האמריקאי - כותרות אחרונות
הפשרה שהושגה: קיצוץ טריליון דולר בעשר שנים
לקראת שעת הש"ין - חילופי האשמות בקונגרס

אובמה עצמו אמר הערב כי "מדובר בצעד ראשון אך חשוב בדרך להבטיח כי ארצות הברית תחיה בהתאם למגבלותיה, אך דרוש יותר מכך כדי לשכם את הכלכלה האמריקאית". עוד אמר הנשיא כי "על העשירים לשלם יותר מסים כדי להביא לקיצוץ נרחב יותר בגירעון".

על פי התוכנית, בשלב הראשון, יקוצצו מהוצאות הממשל טריליון דולרים בעשור הקרוב, ובשלב השני תוקם ועדה שתגבש דרך לחיסכון של 1.5 טריליון דולרים נוספים. הוועדה תגיש את החלטותיה עד נובמבר, ותעלה את ההמלצות לאישור הקונגרס. שני הצדדים הן הרפובליקנים והן הדמוקרטים, ציינו מבעוד מועד כי הם אינם מרוצים מהחוק, ואולם כי הפשרה הייתה הכרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully