וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום האחרון לעדות אולמרט: הטחת האשמות והכחשות

גלעד גרוסמן

24.7.2011 / 15:26

ראש הממשלה לשעבר עלה בפעם ה-24 והאחרונה לדוכן העדים במשפטו. התובע האשים: "אתה מעיד אי אמת ביודעין". אולמרט בתגובה: "אגזור על עצמי לא לומר לך מה אני חושב שאתה עושה"

היום האחרון של עדותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, התקיים שוב בסימן העימותים בין אולמרט לתובע בתיק, עו"ד אורי קורב. אולמרט נחקר היום (ראשון) לגבי האישומים ביחס לשולה זקן, בנוגע להאזנות סתר שביצעו לטענת הפרקליטות המזכירות בלשכת ראש הממשלה לשיחותיו של אולמרט. קורב הטיח באולמרט שהוא "מעיד אי אמת ביודעין", ואילו אולמרט השיב כי "אגזור על עצמי לא לומר לך מה אני חושב שאתה עושה בכל הימים האלה בבית המשפט".

אולמרט עלה היום על דוכן העדים בפעם ה-24, במה שיהיה היום האחרון לעדותו. עו"ד קורב שאל אותו על האזנות הסתר. על פי כתב האישום שהוגש נגד מנהלת לשכתו לשעבר שולה זקן, היא נהגה להאזין באורח שיטתי, בעצמה ובאמצעות פקידות בלשכתה הנתונות למרותה, לשיחות רבות שניהל אולמרט, ללא ידיעתו. בחקירתו במשטרה אמר אולמרט כי לא אישר להאזין לשיחותיו, אולם בעדותו במשפט טען כי התבלבל בחקירה וחשב שמדובר באישור שנתן לזקן לבצע האזנות סתר ביטחוניות אותן אישר במסגרת תפקידו כראש ממשלה וכי כן אישר את ההאזנה לשיחותיו הפרטיות. "הייתה כאן הטעיה שהולידה שלא כדין כתב אישום נגד אדם שלא היה צריך להגיש נגדו כתב אישום", אמר אז אולמרט.

התפתחויות אחרונות במשפט אולרמט:
אולמרט במשפט: "מי שנסע בלי אישור זה לא אני"
התובע רמז במשפט: אולמרט שיבש הליכי חקירה
אולמרט: "הדרמה סביב פרשת המעטפות נבנתה במכוון"

התובע: שינית גרסתך כי הוגש כתב אישום נגד זקן

"אני מציע לך שכל הגרסה הזו, על האזנות סתר ביטחוניות, היא לא אמת, ואתה אמרת כאן אי אמת ביודעין בבית המשפט, גם במענה לשאלות בית המשפט", הטיח היום עו"ד קורב באולמרט. "אני לא מקבל את הדברים על הסף", השיב אולמרט. "אני הודיתי בעובדה שכתוצאה מזה שאני לא קיבלתי התראה שהרגע סיימנו נושא ועוברים לנושא אחר, כל זה באופן טבעי יצר מצב שהפיק ממני את התגובה הספונטנית הזו שמרחיקה אותי מאותו עניין". קורב הקשה ואמר שאולמרט שינה את גרסתו מכיוון שבעקבות דבריו בחקירה הוגש כתב אישום נגד זקן. "אני דוחה את זה על הסף. זו גרסה חסרת שחר", השיב אולמרט.

לאחר מכן אמר קורב: "ברגעים אלה ממש בחקירה זו, אתה עומד כאן ומעיד אי אמת ביודעין, וקל יהיה להראות את זה אחר כך. אני מציע לך שוב שגם בחקירתך הראשית הגעת מהבית עם החלטה לומר אי אמת, וניסית לתקן את הטעות של אמירת האי אמת בחקירתך לעו"ד פטמן (כשנחקר על ידי פרקליטה של שולה זקן, אמר אולמרט שטעה בחקירת המשטרה ג"ג)". לכך השיב אולמרט: "אתה אומר לי כל יום שאני החלטתי לומר אי אמת, אני מצרף את זה לרשימת הדברים שאתה מטיח בי. אני דוחה את זה גם עכשיו".

לאחר סיום הדיון היום, המשפט צפוי להתחדש בתחילת ספטמבר. פרקליטיו של אולמרט אמרו בדיון היום כי הם צפויים לזמן לדוכן העדים את רענן דינור, שאולי אולמרט ועדים נוספים שיעידו בדלתיים סגורות.

פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, אמר לכתבים לאחר הדיון: "אהוד פתח מסכת ארוכה ומורכבת ובפתיחות רבה חשף הרבה דברים שנגעו לאישום ולאורחות התנהלותו במשך עשרות שנים. הוא עשה זאת בפתיחות רבה, בגילוי לב, ואפילו חשף דברים שבעיקרם הם אינטימיים ונוגעים לענייניו האישיים של אדם. אני יוצא בהרגשה שהוא נתן הסבר ראוי לכל הדברים שבהם הואשם, שמראים שייתכן והעמדתו לדין היתה פזיזה מדי".

לדברי עו"ד זהר, עדויותיו של אולמרט נתנו מענה ראוי לטענות שנטענו נגדו, וחשפו את המצוקה שבה היה נתון לאורך כל תקופת שלטונו. "היום, כשמתבררים כל מיני דברים שלא ידענו מהם קודם, זה מקבל ממד נוסף, וסימני השאלה הולכים ונעשים גדולים יותר, בדבר האופן שבו התנהלו ההליכים לאורך תקופת שלטונו כראש הממשלה". הוא הוסיף שאולמרט שידר את "ביטחונו בטוהר כוונותיו ואת ביטחונו שכל מה שניסה לעשות בכל תקופת שירותו את הציבור היה לשרת את הציבור".

עוד אמר עו"ד זהר כי לא היה בהתנהגותו של אולמרט מעשה פלילי, ובוודאי שלא היתה מחשבה פלילית. "המעשים המיוחסים לו מובהרים על ידו כדברים שיש בהם לפעמים מהשגגה, מחוסר הסדר, מחוסר התיאום בתקשורת בינו לבין העובדים, אבל אין להם כשלעצמם מעשה פלילי. זו הגנתו. כמובן, שאם יש משהו בכל החומר הרב שיש בו משום מעשה פלילי, אז לא קיימת לא כוונה פלילית ולא מודעות פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully