וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבור רוצח עשיר ממירים את האישום להריגה"

גלעד גרוסמן

6.7.2011 / 22:00

הפרקליטות תדרוש לגזור 15 שנות מאסר על שלומי מזרחי שדקר למוות את חי בן שמעון. משפחת המנוח מתרעמת על הסדר הטיעון שהמיר את האישום מרצח להריגה: "התיק הזה מכור"

חודשיים עברו מאז שבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע את שלומי מזרחי בהריגתו של חי בן שמעון. זאת לאחר שבהסדר הטיעון הומר סעיף האישום מרצח להריגה.

בני משפחתו של הקרבן התרעמו על הסדר הטיעון, ושלחו היום (רביעי) מכתב לשר המשפטים, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בתקווה לקבל תשובות לשאלות שמטרידות אותם. "אנחנו רוצים שייכנסו לתמונה, יבדקו מה קרה בתיק הזה, ושבסוף הוא יקבל מאסר עולם", אמר ציון לוי, דודו של חי.

לפי כתב האישום שהוגש נגד מזרחי, בליל הדקירה התפתחה קטטה בין בן שמעון ושניים מחברי הילדות שלו, מיקי בן אבו ואלירן בן חמו. מזרחי ניסה להפריד בין שני הצדדים, ולשם כך חיבק את בן שמעון, שבתגובה אמר לו: "אני אזיין אותך". מאוחר יותר הגיע מזרחי לבית של בן אבו, שם שהה בן שמעון, תפס אותו מאחור, אמר לו "את מי תזיין?", ודקר אותו פעמיים בחזה ובבטן. בתחילה הואשם מזרחי ברצח, אולם במסגרת הסדר הטיעון הומר הסעיף להריגה. בשבוע הבא יתקיים שלב הטיעונים לעונש במשפט, והפרקליטות תבקש לגזור על מזרחי 15 שנות מאסר.

חי בן שמעון ואמו. באדיבות המשפחה
"התיק הזה מכור, משהו פה לא בסדר". חי בן שמעון ואמו/באדיבות המשפחה

בני משפחת בן שמעון טענו כי הסדר הטיעון מהווה אי צדק. במכתבם, המורכב מ-18 שאלות, הם העלו שורה ארוכה של תלונות על התנהלות המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט בתיק. לדברי בני המשפחה, המשטרה לא חקרה כראוי את זירת הרצח והושפעה מקרובת משפחה של בן אבו, שוטרת לשעבר, שלטענתם "לקחה פיקוד" על הזירה והכתיבה לשוטרים את העובדות. בנוסף, הם הלינו על כך שלא הוגשו כתבי אישום נגד אנשים נוספים שלטענתם היו מעורבים באירוע הדקירה, וגם על כך שעדי מפתח, בהם בן אבו, לא העידו במשפט.

"אין לנו כוחות נפש, ואין לנו כוחות פיזיים ולא כוחות כלכליים להתמודד עם רצח נתעב זה", כתבו במכתב. "שמנו מבטחנו בבית המשפט, ששם יעשה הצדק ושם האמת תצא לאור: למה חי נרצח?". לדבריהם, "כמו תמיד, בסופו של יום, אנו מוצאים עצמנו עם אותה שאלה, ושאלות נוספות".

בני המשפחה ביקשו לדעת "למה הפרקליטות העדיפה למזער את הרצח ולקבור את האמת?"; "למה רוצח עשיר ובעל אמצעים, כשהוא רוצח ממירים לו את זה להריגה, ורוצח עני נשאר רוצח?". וכן, "למה עובדי פרקליטות, שלא עובדים נכון, נשארים לעבוד במשרתם למרות שהם פישלו?". לבסוף הם שאלו: "למה אנחנו צריכים להיות בעלי אמצעים כספיים כדי שרוצחו של חי יבוא על עונשו כדין? ולמה כל העולם שותק?".

"התיק הזה מכור", אמר לוי, "כתב האישום המקורי נועד להוציא אותו על הריגה. לא התייחסו לכך ששתי הדקירות היו קטלניות, לא העלו פתולוג שיעיד, לא העלו שורה של עדים". עוד הוא אמר כי "המשטרה טענה ששלושה אנשים ארבו לחי, למה אף אחד מהם לא נשפט? משהו פה לא בסדר".

עוד באותו נושא:
הדוקר למוות הורשע בהריגה - אם הקרבן איימה להתאבד
אישום: דקר למוות משום שקילל אותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully