וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יופסקו העיקולים בגין דו"חות חניה שלא שולמו

ירון אדרי

23.6.2011 / 13:41

איחור בתשלום דו"ח חניה לא יאפשר לרשויות המקומיות להפעיל צווי עיקול והוצאות גבייה, כך בהצעת חוק של ח"כ מאיר שטרית עליו תדון ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב

קיבלת דו"ח חניה מהעירייה? היא לא תוכל לעקל את רכושתך אם לא תשלם אותו. כך עולה מהצעת חוק שיזם ח"כ מאיר שטרית (קדימה), אשר יאסור על רשויות מקומיות לעקל חשבונות בנק של מי שלא שילם דו"ח בתוך שנה מקבלתו. עוד מבקשת הצעת החוק להפסיק את הנוהג לפיו מתווספות לקנס הוצאות גבייה מופרזות בגין האיחור בתשלום. ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת החוק ביום ראשון הקרוב.

"הרשויות המקומיות מנצלות את הפרצה בחוק על מנת לגבות סכומי עתק מהציבור במטרה להגדיל את הכנסותיהן מקנסות על עבירות חנייה", כך מוסר שטרית בתגובה להצעת החוק שהגיש. כיום, נהג ששכח לשלם דו"ח בתוך שלושה חודשים נקנס בתוספת של 50 אחוזים מסכום הקנס המקורי ועל כל חצי שנה נוספת תוספת של 5 אחוזים. כמו כן, הרשות המקומית מוסמכת לעקל את רכושו או את חשבון הבנק של החייב בשל אותו חוב באם הוא ממשיך לאחר בתשלום. מידי חודש כך לדברי שטרית, מחולקים אלפי דו"חות בסכומים של עד כמה מאות שקלים.

משמעות הצעת החוק היא כי הרשויות המקומיות לא תוכלנה להטיל עיקולים על רכוש וחשבונות של חייבים אלא אם החייב מתחמק מתשלום למעלה משנה, וגם לא תוכל להטיל את הוצאות הגבייה על החייב. "נוצר מצב אבסורדי שבו אדם אשר חייב לעירייה 100 שקלים מגלה כי חשבונו עוקל והדבר עלול לגרום לו נזק בלתי הפיך בעתיד", מסביר שטרית. "זה לא מסתיים בזאת כיוון שהרשות המקומית מטילה על החייב את תשלום הוצאות הגבייה, הוצאות שאינן מוטלות אפילו על ידי משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully