וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ס של גלר להורים: "מסיבה - רק עם מבוגר וללא אלכוהול"

רמי שני

21.6.2011 / 10:49

מעט מדי, מאוחר מדי? אחרי שהנער פיליפ גלר מבאר שבע נדקר למוות במהלך מסיבה, פנתה הנהלת בית הספר שבו הוא למד להורים: "להגביל את הבילוי בפארק לפעם-פעמיים בשבוע"

בבית הספר בבאר שבע בו למד הנער פיליפ גלר, שנדקר למוות במהלך מסיבה, העבירו להורי התלמידים מסרים על מנת לנסות ולמנוע הישנות של מקרים דומים. במכתב שהופץ להורים לאחר הדקירה הקטלנית ציינה הנהלת בית הספר כי "חשוב לא לאפשר לילדים לקיים מסיבות ללא נוכחות של מבוגר (יכול להיות הורה/אח גדול). המבוגר יכול להיות בחלק אחר של הבית, אולם אין להשאיר את הבית ללא השגחה".

עוד נאמר במכתב, שנשלח לפני שהדוקר הואשם בהריגת גלר, כי "החופשה, בשל היעדר מסגרת ומחויבות, חושפת את הצעירים לסכנות. חשוב שההורים יידעו היכן נמצאים ילדיהם, אצל מי הם נפגשים ומתי הם אמורים לחזור. חשוב לקחת מספר טלפון של עוד חבר עמו נמצא הילד, למקרה שמשהו ישתבש בטלפון הנייד של ילדיכם". עוד מוצע במסרים, שחלק מהם הועברו להורים במפגש שהתקיים יום לאחר מותו של גלר כי עליהם להגביל את מספר הימים בהם ילדיהם יוצאים לבילוי המוגדר כישיבה סתמית בפארק.

"מרבית התלמידים יושבים עד השעות הקטנות של הלילה בפארקים ולא עושים הרבה", צוין במכתב, "אפשר להגביל את הבילוי הזה לפעם-פעמיים בשבוע ולא לכל יום. לא צריך לחשוש מהעמדת גבולות. ניתן להגיע להחלטה משותפת לאחר דיאלוג עם הילד, כשההורה הוא זה שיקבע בסופו של דבר. מותר גם להגיד לילדים שמדי פעם תבקרו אותם בפארק". בנושא זה נאמר עוד כי "במפגש הורים הגיעה קבוצה של הורים, שילדיהם חברים להחלטה 'לא עוד פארקים'. הם החליטו על סבב כל פעם בבית אחר. ניתן לאמץ רעיון זה ובמקום להיפגש בפארק, הם ייפגשו בבתים תחת השגחה של מבוגר".

הנהלת בית הספר מציעה גם להורים לעקוב אחר שעת החזרה של ילדיהם. ההורים מצדם הציעו שלא לתת לילדיהם מפתח, על מנת שהם בעצמם יפתחו את הבית בעת השיבה הביתה. להורים הוצע גם לערוך בדיקה בנוגע לדמי הכיס של ילדיהם. "חשוב למצוא את הזמן לשיח משמעותי עם הילד (גם אם בהתחלה הם יגידו שאתם 'חופרים') ולהבין מה הם עשו בבילוי של אתמול. חשוב לעמוד על כך שבמפגשים בבתים אין אלכוהול. אמירה חד-משמעית, נוכחות הורית, השגחה תוך מעורבות וקיום שיח ודיאלוג עם הילדים – הם האמצעים העיקריים במניעת התנהגויות סיכוניות".

עוד באותו נושא:

אח הנרצח מב"ש: "אולי הדוקר תכנן את הרצח מראש"
החברים חשודים שלא מנעו הרצח: "הם בטראומה קשה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully