וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר למוות את פיליפ גלר - ומואשם בהריגה

רמי שני

20.6.2011 / 15:20

לפני כשבועיים דקר נער למוות את פיליפ גלר, בן 16 מב"ש, במהלך קטטה שפרצה ביניהם. הנער יואשם בהריגה, שכן לא ניתן להוכיח את כוונתו. עוד עולה: הנאשם דקר את גלר גם בעבר

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (שני) כתב אישום נגד נער בגין דקירתו למוות של הנער פיליפ גלר בעיר, לפני כשבועיים. כתב האישום מייחס לנאשם עבירה של הריגה – אך לא רצח, וכן עבירה של פציעה בנסיבות מחמירות באירוע קודם בו דקר הנאשם את גלר. כמו כן, הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של הנער עד תום ההליכים נגדו. על פי כתב האישום, גלר התארח בבית הנאשם, ובין השניים התפתח ויכוח, בנוכחות כמה מחבריהם. הוויכוח גלש לריב, אותו המשיכו השניים מחוץ לבית. בשלב מסוים נכנס המארח אל ביתו והסתגר שם. גלר עמד מחוץ לבית כשהוא מחזיק בידו אבן גדולה וקרא לו לצאת החוצה.

עוד על דקירתו למוות של פיליפ גלר:
החשוד בדקירתו למוות של פיליפ גלר יואשם ברצח?
אח הנרצח מב”ש: ”אולי הדוקר תכנן את הרצח מראש”
החברים חשודים שלא מנעו הרצח: ”הם בטראומה קשה”

חבריו של גלר ניסו להרחיקו מהמקום בשלב זה, וגם הנאשם עצמו ביקש מגלר להתרחק, תוך שהוא מאיים עליו כי ידקור אותו באמצעות סכין שאחז בידו. גלר נשאר לבד בחצר, ובשלב מסוים יצא אליו המארח כשהוא מחזיק סכין גדולה. הוא ברח והצמיד את הסכין לצווארו של גלר, ודרש ממנו להסתלק. גלר אמר לו כי זו כוונתו והוא החל ללכת, אז על פי כתב האישום השליך גלר את האבן שהחזיק לעבר פניו של הנאשם. בשלב זה התנפל עליו הנאשם, ודקר אותו במפשעתו ובבטנו.

מכתב האישום עולה כי זו הדקירה שהביאה למותו של גלר. בפרקליטות אומרים כי כתב האישום מייחס לחשוד עבירה של הריגה, משום שהחומר שהתקבל בפרקליטות לא מאפשר להוכיח שזו הייתה כוונתו של הנאשם, ולכן לא ניתן להאשימו ברצח. עוד הוחלט בפרקליטות שלא להעמיד לדין את הנערים שהיו במקום משום שהתברר כי כמה מהם ניסו להזעיק את מגן דוד אדום, ואף ניסו להפריד בין הניצים. בנוסף, מייחס כתב האישום גם סעיף נוסף של פציעה בנסיבות מחמירות, בנוגע לאירוע אחר שאירע לפני מספר חודשים בבאר שבע, בו דקר הנאשם את גלר ופצע אותו בירך.

פרקליטתו של החשוד, עורכת הדין פאולה ברוש מהסניגוריה הציבורית, אמרה לפני כשבוע כי הנער במצב נפשי בעייתי וקשה וכי פעל מתוך ניסיון להגן על עצמו: "לטענתו הוא פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהוא הותקף על ידי המנוח. אני מניחה שבתום החקירה המשטרה תגיע למסקנות והפרטים יתבררו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully