וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פעילי חיזבאללה חשודים בריגול למען ישראל

ניר יהב

18.6.2011 / 18:31

אתר חדשות לבנוני דיווח כי אחד החשודים הוא קרוב משפחה של גורם בכיר מאוד בחיזבאללה ועצור נוסף הוא איש דת. הדיווח מצטרף לפרסומים רבים בשנה האחרונה על "מעצר מרגלים ישראלים"

מספר פעילי חיזבאללה נעצרו בימים האחרונים על ידי כוחות הביטחון הלבנונים בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל – כך דיווח היום (שבת) אתר החדשות הלבנוני NOWLEBANON בהסתמכו על גורמים בכירים בארגון הלבנוני. על פי הדיווח, אחד העצורים הוא קרוב משפחה של גורם בכיר מאד בחיזבאללה ועצור נוסף הוא איש דת. בחיזבאללה טרם הגיבו לדיווח.

לפני כחודש עצר צבא לבנון איש דת לבנוני בכיר מאד בחשד לריגול עבור המודיעין הישראלי. על פי הדיווח, איש הדת, שכיהן כמזכ"ל 'המועצה האיסלמית הערבית' ומתגורר בצור, נעצר והועבר לחקירה במשרד ההגנה. גורמי ביטחון בכירים סירבו לומר אם העצור הודה בחשדות נגדו, אולם גורמים אחרים סיפרו כי איש הדת היה נתון למעקב קרוב לשנה לאחר שהתעורר החשד כי הוא משתף פעולה עם המודיעין הישראלי.

לפי העיתון, מדובר באיש דת שיעי שהביע במשך השנים האחרונות ביקורת חריפה על חיזבאללה, אירן וסוריה. יחד עם זאת, גורמי ביטחון העריכו כי העצור ותנועתו אף זכו לתמיכה כלכלית מערב הסעודית. בשנת 2008 אף ביקר האיש בערב הסעודית, שם נפגש עם המלך עבדאללה. בנוסף על כך, תנועתו נטלה אחריות ב-2009 על ירי רקטות לעבר ישראל, אולם ככל הנראה, מדובר בהכרזת שווא.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully