וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסום קלנדיה: מג"ב ירה אמצעים לפיזור הפגנות

יהושע בריינר ורמי שני

5.6.2011 / 12:42

כוחות מג"ב החלו לפזר עשרות מפגינים פלסטינים שהתקרבו למחסום קלנדיה, מצפון לירושלים. פלסטינים מדווחים על 37 פצועים. בעזה, התקרבו מאות פלסטינים למעבר ארז ונבלמו ע"י אנשי חמאס

עשרות פלסטינים הגיעו הבוקר (ראשון) למחסום קלנדיה מצפון לירושלים, כדי לציין את "יום הנכסה". כוחות משמר הגבול שנפרשו במקום משתמשים נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. לא נמסר על נפגעים בקרב המפגינים, המבקשים לציין 44 שנה ל"מפלה" במלחמת ששת הימים. כמו כן, כ-40 מפגינים פלסטינים מלווים בפעילי שמאל צעדו הבוקר לעבר ההתנחלות אלון מורה שבשומרון, כדי לציין את "יום הנכסה". ההפגנה התפזרה כמה מאות מטרים מפאתי ההתנחלות ללא הפרות סדר.

גורמי רפואה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי 37 מפגינים נפצעו במהלך ההפגנה. לפי הדיווח, שבעה מהפצועים נפגעו מירי כדורי גומי מצדם של כוחות צה"ל והיתר נחנקו מגז מדמיע שריססו הכוחות.

בגיזרת עזה, ניסו מפגינים פלסטינים להגיע לאזור מעבר ארז, לציון "יום הנכסה". גורמי ביטחון בישראל אמרו כי כ-300 פלסטינים התקרבו למרחק של כשלושה קילומטרים מדרום למעבר ארז, באזור בית חנון. אנשי חמאס הצליחו למנוע מהם להתקרב למעבר, ומרביתם שבו לישוביהם. כ-15 מפגינים, לעומת זאת, נותרו באוהל מחאה במרחק של כקילומטר וחצי מגדר הגבול.

הרוגים סוריים מאש צה"ל בגולן

בזירה הצפונית, לעומת זאת, התלקחו ההפגנות. כוחות צה"ל החלו בצהריים לירות אש חיה לעבר מאות מפגינים סוריים שהתקרבו לגדר הגבול עם ישראל לרגל "יום הנכסה". המפגינים חצו את הגבול הבינלאומי, ועברו תעלה נגד טנקים שנחפרה לאורך הגדר. עם זאת, המפגינים לא חצו את גדר הגבול עצמה. בטלוויזיה הסורית דווח על ארבעה הרוגים ועשרה פצועים מקרב המפגינים.

אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט נמצא בזירה ומפקד על האירוע, כשלצדו מפקד חטיבת חרמון, אל"מ מוניר עמאר ומפקד אוגדת הגולן תא"ל אייל זמיר. קודם לירי, השתמש הצבא באמצעי כריזה ודרש מהמפגינים בעברית ובערבית להתרחק מהגדר, תוך הודעה שמי שיתעלם מדרישת צה"ל, יישא באחריות. בצה"ל הדגישו כי לא יאפשרו לפגוע בריבונות ישראל.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully