וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פרופ' מארה"ב הבריח וסחר בעתיקות ישראליות

בלשי המכס ואנשי רשות העתיקות תפסו שלשום פרופ' אמריקאי להיסטוריה, שעל פי החשד, מכר לתיירים שהדריך מטבעות זהב ועתיקות שנמצאו בישראל. החשוד נתפס בתום מעקב בן שבועיים

פרופסור להיסטוריה מארצות הברית עוכב שלשום (שני) לחקירה, לאחר שעל פי החשד, ביקש להבריח מהארץ ולמכור בחו"ל מאות עתיקות גנובות מישראל. החשוד נעצר בתום מבצע משותף של המכס ורשות העתיקות. הפרופסור מכר לכאורה מטבעות כסף מתקופת בית שני ונרות חרס בני 1,500 שנה, ותכנן לצאת מהארץ עם חופן המחאות ומזומנים בסכום כולל של יותר מ-20,000 דולרים. בסיום חקירתו, הותר לחשוד לעזוב את הארץ לאחר שהפקיד סכום כסף גבוה שיבטיח את התייצבותו למשפט בישראל בעתיד.

במהלך פעילות מבצעית שערכה היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, זוהה מדריך תיירים אמריקני כשהוא מבצע מכירה של עתיקות לקבוצות תיירים אמריקאים שהדריך בישראל. מפקחי הרשות נכחו באחת המכירות, שנערכה בבית מלון. בסיום המכירה עוכב החשוד, נערך חיפוש בחדרו ובכליו, ונתפסו ברשותו מאות פריטים ארכיאולוגיים עתיקים, שעל פי החשד נגנבו מאתרי עתיקות שונים ברחבי הארץ על ידי שודדי עתיקות. בתום חקירתו, שוחרר החשוד. עם זאת, במהלך השבוע החולף התבצע מעקב סמוי אחר פעילותו, במהלכו התברר כי זה חזר לסורו, והמשיך למכור עתיקות לתיירים – הפעם מקבוצה אחרת שהגיע לישראל.

שלשום, כאמור, העלתה החקירה הילוך: אנשי יחידת הסמים של המכס באילת עיכבו לבדיקת מכס במעבר הגבול בטאבה את חברי קבוצת התיירים שהודרכו על ידי החשוד, רגע לפני שעזבו את הארץ, בחשד לביצוע מגוון עבירות על פקודת יבוא ויצוא, ובכלל זאת יצוא טובין אסורים. במהלך הבדיקה נתגלו עשרות רבות של פריטים ארכיאולוגיים שנרכשו בישראל שלא כחוק, אותם ניסו כ-20 מחברי הקבוצה להוציא מהארץ בניגוד לחוק וללא היתר.

החשוד הודה במיוחס לו

בשעת לילה מאוחרת אמש, בשדה התעופה בן גוריון, עוכב הפרופסור עצמו, בעת שניסה לעזוב את ישראל. במהלך חיפוש שנעשה בחפציו על ידי אנשי יחידת הסמים של המכס בנתב"ג, נמצאו ברשותו מטבעות עתיקים שאותם ניסה להוציא מהארץ ללא היתר, וכן ראיות לעשרות מכירות של עתיקות שביצע במהלך השבועיים האחרונים. החשוד הודה בעבירות המיוחסות לו, ובסיום חקירתו הורשה לטוס לארצות הברית, לאחר שהפקיד סכום כספי גבוה שיבטיח את התייצבותו למשפט בישראל בעתיד.

מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, אמיר גנור, אמר בתגובה כי "מכירת עתיקות ללא היתר, והוצאת עתיקות מישראל ללא אישור, הינן עבירות פליליות שהעונש הקבוע בחוק בגינן הוא עד שלוש שנות מאסר. הרוכשים עתיקות מגורמים לא מורשים מסכנים את עצמם ואת כספם, קונים עתיקות במחירים מופקעים, ומעודדים בפועל את שוד העתיקות ואת גזל ההיסטוריה של הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully