וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון לחסל שייח', שותף שבגד: כך נלכד העו"ד

איילה חננאל

17.5.2011 / 11:51

עו"ד גור פינקלשטיין נעצר לאחר שחבריו לכנופיית הפשע נכשלו בהנחת מטען ברכבו של שייח' ליד מסגד חסן בק. ה"מהנדס" שהרכיב את המטען נעצר, ו"זימר" בחקירתו על הפרקליט בכיר שעבורו פעל

מעצרו של עורך הדין גור פינקלשטיין החשוד בשני ניסיונות רצח, וכן במספר מקרים של תקיפה והצתה, התאפשר כתוצאה משורת גילויים של חוקרי המשטרה הן במחוז תל אביב והן באזור חיפה. הכל החל במטען שהונח ברכבו של שייח' על ידי שותפיו של פינקלשטיין מיפו, נמשך ב"מהנדס" שיצר את המטען שבגד, הפך לעד מדינה וחשף את ראש הכנופיה. במקביל, בימ"ר חוף הצליחו החוקרים לקשר בין פינקלשטיין לבין ניסיון החיסול של דני כהן, שהיה בן זוגה של גרושתו של עורך הדין.

בחודש מרץ האחרון הגיע לידי שוטרי ימ"ר ת"א מידע מודיעיני לפיו בכוונתם של חבורת צעירים ערבים מיפו, בני משפחה אחת, להניח מטען חבלה ברכבו של שייח' המתגורר בעיר על רקע סכסוך עסקי. עוד באותו היום פשטו הבלשים על ביתו של אחד החשודים, שלדברי המשטרה שימש כ"מהנדס" והיה אחראי על הכנת המטענים. בביתו של המהנדס, שהפך בהמשך לעד מדינה, התגלו מטען חבלה רב עוצמה ואקדח טעון עם כדור בקנה.

מהחקירה עלה, כי כבר באותו הלילה התכוונו החשודים להניח את המטען ברכבו של השייח' מחוץ למסגד חסן בק, ולפוצץ אותו בתום התפילה שהייתה אמורה להתקיים במקום. לדברי המשטרה, לאחר מכן התכוונו החשודים לרסס כתובות "תג מחיר" ברחבי העיר על מנת לגרום לשוטרים לחשוב כי מדובר באירוע על רקע לאומני. "זה אירוע שהצלחנו למנוע במזל גדול", אמרו גורמים במשטרה, "רק ניתן לשער איזה סכסוך היה נפרץ אם המטען היה מגיע ליעדו ומתפוצץ". בחקירתו, החל "המהנדס" להפליל את חברי הכנופייה עבורם עבד. עדותו הובילה לבסוף לתפיסתו של עורך הדין גור פינקלשטיין החשוד ששכר את שירותיהם של החבורה.

לדברי המשטרה, לאחר שנעצר הכחיש פינקלשטיין כל קשר למעשה. לטענת המשטרה, לאחר ששאר החשודים הודו בחשדות המיוחסים להם, אמר עו"ד פינקלשטיין בחקירתו כי הוא נסחט על ידי החשודים האחרים, וכי המעשים שהם ביצעו נועדו להפחידו. לדברי המשטרה, מחומר הראיות עולה כי פינקלשטיין הוא שהזמין את החיסול בעוד שיתר החשודים שימשו כמתווכים וכמבצעים. מחר יוגש נגדם כתב אישום לבית המשפט המחוזי בת"א.

המניע: חיסול בת הזוג לשעבר

במקביל, חקירת הפרשה בימ"ר חוף החלה בחודש נובמבר האחרון, לאחר פיצוץ מטען חבלה שהונח מתחת למכוניתו של דניאל כהן, תושב חיפה. לאחר המקרה, החל צוות החקירה בפיקודם של מפקד ימ"ר חוף סנ"צ שאול בן שמואל וראש מחלק תשאול רפ"ק תמיר ארד, לחקור את האירוע תחת מעטה חשאיות. בשלבים מתקדמים של החקירה, הגיעו השוטרים למסקנה כי המטען נועד לחסל את דניאל כהן ולא להעביר לו מסר של הפחדה, וזאת תוך התעלמות מכך שבתו הפעוטה נמצאה עימו ברכב. החקירה נמשכה ונוהלה תוך שיתוף פעולה עם חוקרי ימ"ר מחוז תל אביב.

בחודשים האחרונים התמקדו החוקרים בכיוון החקירה לפיו מזמין החיסול הוא עורך הדין גור פינקלשטיין הגרוש מבת זוגו הנוכחית של דניאל כהן. לדברי החוקרים, המניע לניסיון הרצח היה רצונו של פינקלשטיין לזכות במשמורת על בנו בן ה-11 אשר נמצא במשמורת אצל גרושתו, כאמור, בת זוגו של דניאל כהן. כמו כן, לטענת החוקרים, פינקלשטיין פיתח עם השנים שנאה עזה כלפי כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully