וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב ערער על הרשעתו לביהמ"ש העליון

2.5.2011 / 13:18

שבוע לפני תחילת ריצוי עונש המאסר בן שבע השנים שנגזר עליו בגין אונס והטרדה מינית, משה קצב הגיש ערעור על הרשעתו וגזר הדין שנפסק. הוא גם ביקש לדחות את תחילת ריצוי עונשו

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שנידון לשבע שנות מאסר, לאחר שהורשע בסדרה של עבירות מין, הגיש הבוקר (שני) ערעור על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו. קצב הגיש בקשה לעיכוב ביצוע העונש. אם השופטים לא יענו לבקשה, ייכנס קצב לכלא בעוד שבוע.

קצב נידון לפני כחודשיים לשבע שנות מאסר, לאחר שהורשע בכך שאנס פעמיים את א' ממשרד התיירות, וכן הטריד מינית נשים שהיו כפופות לו במשכן הנשיא. הוא חויב גם לשלם לקורבנות פיצויים בסך 125,000 שקלים. בגזר הדין ציינו השופטים לחומרה את ריבוי המעשים שביצע קצב ואת משך הזמן שבו בוצעו וכן את מעמדו של הנשיא לשעבר.

"הנאשם הוא סמל", כתב ראש ההרכב, השופט ג'ורג' קרא, בגזר הדין. קרא הוסיף וכתב כי "העובדה שהנאשם ביצע את העבירות בעת שכיהן בתפקיד הרם היא סיבה לחומרה. כגודל האמון שניתן בו, כן גודל האכזבה. פעילותו הציבורית של הנאשם לא שווה לחומרת מעשיו. מדובר במקרה חסר תקדים. אין העובדה שהיה נשיא כדי להקל בעונשו. עבירת האונס היא העבירה החמורה ביותר בתחום עבירות המין והמסר העונשי שייצא מבית המשפט צריך להיות חד וברור".

ביקש גם עיכוב ריצוי העונש

פרקליטיו של קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, טוענים בערעור בערעור, כפי שהתבטאו גם לאחר הכרעת הדין, כי השופטים התעלמו לחלוטין מסתירות ואי דיוקים בגרסת המתלוננות, ובעיקר בגרסתה של א'. הם גם יוצאים נגד האופן בו הוצג קצב בהכרעת הדין. כמו כן, הערעור צפוי להתבסס על הדברים שכתבה השופטת יהודית שבח בדעת המיעוט בגזר הדין, בה מתחה ביקורת על התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, וכן סברה כי יש לגזור על קצב רק ארבע שנות מאסר בשל "המשפט הציבורי" שעבר.

בנוסף לערעור, עורכי הדין הגישו בקשה לדחות את תחילת ריצוי העונש של קצב עד לאחר סיום הדיון בערעור. השופטים ידונו בבקשת עיכוב הביצוע כבר בשבוע הקרוב. ההערכה של מומחים בתחום המשפט היא שבשל העובדה שמדובר בעונש מאסר ממושך, הבקשה תדחה. אולם, פרקליטיו של קצב, שסבורים כי יש סיכוי טוב שהערעור יתקבל, העריכו גם שישנם סיכויים טובים שהשופטים יסכימו לעכב את מועד תחילת ביצוע העונש.

בסביבתו של קצב אמרו כי הוא מקווה שהערעור יתקבל. לדברי אחד ממקורביו, משפטנים בכירים שראו את הערעור העריכו כי סיכויים טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully