וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר הררי זוכה מניסיון רצח, הורשע בקשירת קשר

11.4.2011 / 10:26

העבריין ושלושה נוספים זוכו מאשמת ניסיון לרצוח את אייל בליסה, אך הורשעו בקשירת קשר למעשה. לדברי השופטים, לא ניתן היה לקבוע האם ביום בו נתפסו - אכן תכננו להוציא תכניתם לפועל

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה הבוקר (שני) את העבריין אבנר הררי ושלושה בני אדם נוספים, שהואשמו בניסיון לרצוח את אייל בליסה בינואר אשתקד, והרשיע את הארבעה בקשירת קשר לרצח ובעבירות נשק. השופטים קבעו כי הנאשמים אכן קשרו קשר, כאמור, לרצוח את בליסה, אולם טענו כי אין ודאות כי ביום שבו נעצרו על ידי המשטרה, סמוך לביתו של בליסה, התכוונו לרצוח אותו. לכן, זוכו הארבעה מרצח מחמת הספק, והורשעו בקשירת קשר ועבירות נשק. שניים מהנאשמים יוצגו על ידי אלון דוידוב וגיא עין-צבי מהסניגוריה הציבורית.

השופטים הגדירו את הררי בתור החוליה המקשרת בין כל הנאשמים בתיק. בפסק הדין נכתב על הררי כי הוא אדם מתוחכם מאוד, זהיר בצעדיו, חשדן ועירני, שבקיא ברזי החקירות המשטרתיות. השופטים ציינו עוד כי הראיות בתיק הן ברובן נסיבתיות, ועל כן ישנה חובה לבחון את מכלול הפסיפס של הראיות הנסיבתיות, כדי לקבוע האם הוא מפזר את הערפל סביב הטיעונים השונים. השופטים קבעו כי יש די ראיות בכדי להרשיע בעבירות של קשירת קשר, החזקת נשק, אולם קבעו כי בכל הקשור לעבירה חמורה בתיק, ניסיון הרצח, קיימת אי ודאות.

לדברי השופטים, הנאשמים אמנם ביצעו סיורים ופעולות שונות לבחינת השטח לקראת קידום התוכנית לרציחתו של בליסה, אולם מעשיהם לא חצו את הקו שבין הכנה לבין ניסיון לרצח. עוד קבעו השופטים כי ייתכן שלאחר הסיור שבו נעצרו, היו הנאשמים חוזרים לביתם כפי שעשו בעבר, ואפשרי באותה מידה שהיו מנסים להוציא את התוכנית אל הפועל - ועל כן הם זוכו בשל מחמת הספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully