וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 פצועים קל בהתנגשות רכבות סמוך לנתניה

אריאל נוי

7.4.2011 / 9:37

2 רכבות התנגשו על המסילה סמוך לתחנה בעיר. לפי שעה דווח על 65 פצועים קל. חקירה ראשונית: הן נעו לאט ולכן נמנע נזק חמור יותר. נוסע: "הקרונות הראשונים נמעכו, אך הם היו ריקים"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שתי רכבות דו-קומתיות התנגשו הבוקר (חמישי) חזיתית על המסילה, סמוך לתחנת הרכבת בנתניה. לפי מד"א, בתאונה נפצעו 65 בני אדם, כולם באורח קל, והם פונו לבית החולים לניאדו בעיר ולבתי החולים הלל יפה בחדרה ומאיר בכפר סבא. בעקבות התאונה הופסקה תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה באופן זמני בשני הכיוונים. מרכבת ישראל נמסר כי שאר הקווים פועלים כסדרם, אולם ייתכנו עיכובים.

לפי מד"א, כל הפצועים סובלים ממכות יבשות וחבלות בלבד. "הגענו למקום והתחלנו לחלץ את האנשים מהרכבת ולהוציא את הפצועים", סיפר לוואלה! חדשות אדי ורשילובסקי, פראמדיק שנמצא בזירת האירוע. "בשלב הראשוני נראה שכולם פצועים קל. אנחנו עדיין מחפשים פצועים נוספים".

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכבות נעו במהירות נמוכה, ולכן נמנע נזק חמור יותר. ככל הנראה, מדובר ברכבת מאסף שנסעה לכיוון דרום וביציאה מהתחנה רכבת שבאה מולה במסילה צמודה פגעה בה בצידה והורידה את הקטר מהפסים, אך למרבה המזל הקרונות נשארו על המסילה. במשטרה מעריכים כי אחד משני הנהגים סטה מסיבה לא ברורה מהפסים וכרגע מנסים לבדוק מי מהם.

בנוסף נבדק מדוע הבקרה האוטומטית של הרכבות לא פעלה, למה לא הייתה התרעה מוקדמת ואם הייתה - מדוע לא פעלו בלמי החירום. נבדק גם אם היו תצפיתניות במקום שיכלו למנוע את התאונה.

מפת תאונת רכבת, אפריל 2011. Google Earth
מפת תאונת רכבת, אפריל 2011/Google Earth

בתוך כך, מרכבת ישראל נמסר כי בעקבות התאונה תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה הופסקה בשני הכיוונים עד להודעה חדשה. עוד נמסר כי לפי שעה, בעקבות עבודות התשתית המתבצעות בתחנות מדרום לתל אביב, הקווים היחידים שפועלים הם בין תל אביב למודיעין, בין הוד השרון לתל אביב וכן בין חיפה לנהריה.

מפקד מרחב שרון במשטרה, תנ"צ שמעון שומרוני, אמר כי "לא מדובר בכשל של התצפיתניות. מדובר ברכבת שיצאה מתחנת נתניה ורכבת נוספת שנכנסה לתחנה. רכבת אחת פגעה בשנייה בצידה ולא הורידה אותה מהפסים, התאונה תיחקר ע"י משטרת ישראל ורכבת ישראל. מהממצאים בזירה עולה כי התאונה נגרמה בשל טעות של אחד הנהגים, אך אני לא רוצה להקדים את החקירה".

עמוס, שישב בקרון השלישי של הרכבת, סיפר לגלי צה"ל על האירוע: "פתאום שמענו 'בום' רציני. ראינו ששני הקרונות הראשונים של הרכבת ממש נמעכו לגמרי, אך לא היו בהם נוסעים". הוא הוסיף כי "סייענו עכשיו להוציא שבעה פצועים מתוך מתוך הרכבת - אחד עם כאבים בצוואר, אחר עם כאבי ראש חזקים ופצוע נוסף עם בחילות שלא מפסיק להקיא".

היסטוריה של תאונות רכבת

תאונת הרכבת המשמעותית האחרונה התרחשה באוגוסט האחרון בקריית גת, שם התנגשו רכבת ומיניבוס. שבעה בני אדם נהרגו, כולם בני משפחה אחת, בהם אשה הרה ושני ילדים בני 4 ו-6.

ביוני 2010 התנגשה רכבת נוסעים התנגשה ברכב מסחרי גנוב שננטש על המסילה, סמוך לתחנת בית יהושע. כתוצאה מההתנגשות, ירדו שני קרונות מהפסים, ואחת מנוסעות הרכבת נפצעה באורח קל.

לפני ארבע שנים אירעה תאונה קטלנית סמוך לתחנת הרכבת בית יהושע. רכבת נוסעים שיצאה מנמל התעופה בן גוריון לכיוון עכו התנגשה בטנדר שנתקע על מפגש מסילת החוף עם כביש 553. חמישה מנוסעי הרכבת נהרגו ויותר מ-80 נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully