וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד ליאורה ברקו הורשעה שסיפקה סמים לאסירים

30.3.2011 / 10:22

עו"ד ליאורה ברקו, שייצגה בעבר את חברי "הכנופיה הירושלמית", הורשעה בכך שהעבירה לשני אסירים שייצגה בעבר סמים בתוך הכלא. "עכשיו חודש יהיה שקט", הבטיחה כשהעבירה הסמים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (רביעי) את עורכת הדין ליאורה ברקו, בכך שסיפקה סמים לעבריין איציק בר מוחא, במהלך פגישה שקיימה עמו ועם אסיר נוסף בין כותלי הכלא. ברקו, בת 35 מראשון לציון, ייצגה לפני כשלוש שנים וחצי את חברי "הכנופיה הירושלמית", בראשה עמד בר מוחא. לאחר שעלה חשד שברקו מעורבת בקשירת קשר לרצח, החלה המשטרה בהאזנת סתר לטלפון הנייד שלה, וכן לחדר בו התקיימה פגישה בינה לבין בר מוחא ואסיר נוסף בשם אלירן דרי בכלא השרון. לאחר הפגישה נמצא מיכל שפתון בתחתוניו של דרי, שהכיל שלושה גרמים של קוקאין, 20 כדורי קלונקס ושני כדורי ויאגרה.

עיקר הכרעת הדין מתייחסת לחוקיות האזנות הסתר שביצעה המשטרה לברקו, ולשאלת החיסיון שבין עורך דין ללקוח. השופטת, נאוה בן אור, קבעה כי למרות קשיים מסוימים, ההאזנות והתמלולים היו חוקיים. בן אור דחתה גם את הטענות כי חקירתה של ברקו והחיפוש שנערך בביתה נעשו ללא האישורים המתאימים.

"עכשיו חודש יהיה שקט"

בשיחה עצמה נשמע בר מוחא אומר לברקו: "מה הבאת מה הבאת? נו, ודבק, זהו". בהמשך השיחה אומרת ברקו: "סגרנו לכם את זה עם דבק. ... הוא מילא לך את זה, פיצץ אותם. ועכשיו חודש יהיה שקט. חודש יהיה שקט". על כך ענה בר מוחא: "איזה ליאורה את".

"לנוכח התכנון המוקדם, הדברים שנאמרו במהלך המפגש, יציאתו של דרי מן החדר בתואנת שווא, ותפיסת הסמים על גופו מיד עם צאתו, המסקנה המתחייבת היא כי הנאשמת היא שהחדירה את הסמים לכלא, ומסרה אותם לידיהם של הנאשמים", קבעה השופטת בן אור. היא הרשיעה את ברקו בעבירה של אספקת סם, ואת בר מוחא ודרי בעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית.
פרקליטיהם של השלושה, יאיר גולן, שחר חצרוני וירון ברזילי, אמרו כי בכוונתם ללמוד את הכרעת הדין, ולאחר מכן ישקלו את צעדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully