וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האישה: גם הפלסטיניות מרוויחות פחות מגברים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.3.2011 / 16:19

לרגל יום האישה הבינלאומי, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברשות, נתונים אודות האישה הפלסטינית. ממוצע שכרן הינו 60 שקלים ושיעור העסקתן במגזר הציבורי הוא 31%

מספר הנשים ברשות הפלסטינית עומד על 2 מיליון, שהם 49.2% מסך האוכלוסייה הפלסטינית – כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברשות הפלסטינית לרגל יום האישה הבינלאומי שחל היום. על פי הנתונים, שמונה נשים מתוך מאה בגיל 15 ומעלה הן אנאלפביתיות, פי ארבעה מהקבוצה המקבילה בקרב גברים. בנוסף עולה כי 60% מהנשים בגילאים 15 ומעלה נשואות, 30% רווקות ו-10% הן אלמנות.

הנתונים מעלים עוד כי על אף העלייה בשיעור הנשים הפלסטיניות המועסקות, הוא עדיין נמוך: 15% בלבד מהנשים הנמנות על כוח העבודה ב-2010 עובדות לעומת 10% בשנת 2001. אחוז הגברים העובדים גדול פי ארבעה מהנשים והפער לא השתנה במשך עשר השנים האחרונות. ממוצע השכר לנשים הינו 60 שקלים ליום לעומת 73 שקלים לגברים.

התקדמות רבה נרשמה בשנים האחרונות דווקא בהשתתפות נשים בחיים הפוליטיים. כיום מכהנות חמש נשים בתפקיד שרות בממשלה הפלסטינית המונה 22 שרים. ב-2009 מונתה לראשונה אישה כחברה בוועד הפועל של אש"ף, וכן לראש הרשות לשוק ההון. בנוסף, ב-2010 מונתה לראשונה אישה כמושלת מחוז רמאללה-אל-בירה.

יחד עם זאת, לאישה הפלסטינית יש עוד לאן להתקדם: 4% בלבד ממנכ"לי משרדי הממשלה הן נשים ושיעורן במגזר הציבורי הוא 31% לעומת הגברים ששיעורם עומד על 69%. נתוני הלשכה הפלסטינית מעלים עוד כי בבתי הכלא הישראלים ישנן 34 אסירות, חמש מהן נידונו למאסר עולם, 12 מחכות לגזר דין, ושתיים במעצר מנהלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully