וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט הגיש תביעת דיבה נגד משה לדור

17.2.2011 / 12:55

ראש הממשלה לשעבר תובע פיצויים בסך 150 אלף שקלים מפרקליט המדינה ועיתון "הארץ", בעקבות דבריו של לדור בראיון, לפיהם "אולמרט התנהל בצורה שערורייתית"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב תביעה בגובה 150 אלף שקלים נגד פרקליט המדינה, משה לדור, ועיתון "הארץ", בעקבות ראיון שהעניק לדור בסוף השבוע, בו, בין היתר, התייחס להלוואה שקיבל אולמרט לפני 17 שנים מאיש העסקים ג'ו אלמליח, והגדיר אותה "סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה".

בראיון התייחס לדור גם למשפטו של אולמרט וכן ל"פרשת הולילנד", בה נחקר ראש הממשלה לשעבר. בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אלי זהר, נבות תל-צור, נוית נגב ורועי בלכר, נטען כי ההחלטה של לדור להתראיין לא התקבלה בתום לב.

אולמרט תובע 25,000 שקלים בגין פגיעה בזכותו של אולמרט להליך הוגן, סכום זהה בגין הפרת חובה חקוקה, היות ולדור התייחס להליכים שעדין בחקירה, ו-100,000 שקלים בגין פגיעה בשמו הטוב על הדברים שאמר לדור, לפיהם אולמרט לא החזיר את ההלוואה שלקח מאלמליח, דבר שלדברי פרקליטיו של אולמרט אינו נכון. אולמרט הודיע כי יתרום את הפיצוי שיקבל לבית ספר ביאליק רוגוזין בתל אביב.

"ניסה להשפיע על משפט אולמרט"

"לדור לא התראיין לעיתון במסגרת מילוי תפקידו השלטוני כפרקליט המדינה. מטרתו של לדור היתה להשפיע על משפטו של מר אולמרט, בדבריו בראיון התכוון לדור לפגוע באולמרט", נכתב, "למצער, ראה לדור מראש את ההשפעה על משפטו של אולמרט כאפשרות קרובה לוודאי, והתייחס בשוויון נפש לאפשרות הפגיעה באולמרט", נכתב בתביעה.

בתביעה נטען עוד, כי בניגוד לנושאים אחרים אליהם התייחס בראיון, לדור מעורב באופן אישי במשפטו מר אולמרט, ובין השאר חקר את משה טלנסקי - אחד העדים המרכזיים בפרשה. "התייחסותו הנרחבת של לדור בראיון עמו להליך התלוי ועומד בעניינו של אולמרט ולחקירה אחרת המצויה בעיצומה, אשר ממתינה להכרעתו של לדור, והדברים שאמר בנוגע להלוואה שקיבל אולמרט מאלמליח, פגעו קשות בזכויות היסוד של אולמרט כנאשם וכחשוד, והוציאו את דיבתו של אולמרט רעה", נכתב בתביעה.

עוד טוענים פרקליטיו של אולמרט, כי "במערכת תביעה מתוקנת, היה לדור מסתפק בניהול ההליך הפלילי כנגד אולמרט, וממתין להכרעת בית המשפט". לדבריהם, "מערכת תביעה מתוקנת, היה פרקליט המדינה נמנע מלהתראיין בהרחבה כנגד נאשם בכלי התקשורת, בעוד ההליך נגדו תלוי ועומד, וחקירה כנגד הנאשם בעניין אחר ממתינה להכרעת פרקליט המדינה. במערכת תביעה מתוקנת, היה פרקליט המדינה נמנע מלהתייחס לנושאים שלא נחקרו כלל, וממילא לא נכללו בכתב האישום כנגד הנאשם".

כבל את ידיו

לאור התבטאויותיו הנחרצות של לדור ביחס לפרשת הולילנד, אומרים פרקליטיו של אולמרט, הוא יתקשה עד מאוד לקבל החלטה בעניין, "אשר יהיה בה כדי להפחית מעוצמת דבריו בראיון עמו. התבטאויותיו של לדור כובלות, אפוא, את שיקול דעתו שלו עצמו. כעת התווסף למניין שיקוליו כפרקליט מדינה, אשר אמור לבחון את חומר הראיות ולקבל הכרעתו אך ורק בהתחשב בסיכויי ההרשעה, גם השיקול של 'מה יגידו'", נכתב בתביעה. וזאת לאחר שהוא עצמו התייחס לפרשה ככזו ש"מתרוממת ברמת החומרה שלה עד השמיים".

מעיתון "הארץ" נמסר בתגובה כי "לא התקבלה במשרדי הארץ כל תביעה ממר אולמרט. אם תתקבל, היא תיענה במקום הראוי - בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully