וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה מאונס יצאנית: "המזל שלו היא המשטרה"

גלעד גרוסמן

1.2.2011 / 12:55

מסדר זיהוי לא תקין, קונדום שלא נלקח מזירת האונס - אלו היו רק חלק מהמחדלים של המשטרה במשפטו של דוד גברמנל, שנאשם באונס באיומי סכין של יצאנית בתל אביב

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה הבוקר (שלישי) מחמת הספק את דוד גברמנל, שהואשם שאנס בשני מקרים יצאנית, תוך שהוא מאיים עליה בסכין. הרכב השופטים לא הסתיר את דעתו כי הזיכוי נבע במידה רבה, בעקבות מחדלים של המשטרה בחקירת הפרשה. גברמנל הואשם בכך שלפני כשנה הגיע לדירתה של היצאנית בתל אביב, הפיל אותה על מיטתה וחנק אותה. לאחר מכן הוא אנס אותה תוך שהוא מצמיד סכין לצווארה. כמה ימים לאחר מכן, נטען בכתב האישום, אנס אותה שוב באיום סכין.

עוד נטען, כי גברמנל ניסה לאנוס את המתלוננת פעם נוספת, וכי כאשר חברתה הגיעה למקום והבחינה במעשה, הוא היכה אותה ונמלט. הנאשם נעצר זמן קצר לאחר מכן על ידי ניידת משטרה שחלפה במקום.

במהלך המשפט, עלו שורה של קשיים ראייתיים חמורים. המתלוננת התקשתה לזכור את האירועים, והתובעת נאלצה לרענן את זיכרונה לאורך כל העדות. "על עצם העובדה כי הותקפה כפי שהעידה ונאנסה, לא הייתה מחלוקת", כתב השופט רענן בן יוסף בהכרעת הדין, אולם הוא הבהיר שלא ניתן לדעת בוודאות, רק על סמך עדותה, מי ביצע את האונס.

"לא נלקחו דגימות דנ"א"

השופטים מתחו ביקורת רבה על התנהלות המשטרה בתיק, לרבות ביקורת על כך שלאחר מעצרו, הציגו את הנאשם בפני חברותיה של הנאנסת, ואמרו להן לזהות אותו. "זיהוי כזה, כפי שנעשה, הינו חסר כל ערך ראייתי", הבהיר השופט בן יוסף, ואמר כי הזיהוי "משול לזיהוי אדם שעל מצחו מוטבע אות האומר ראו הנה אני הפושע". בין היתר, ביקורת נמתחה גם על כך שהמשטרה לא אספה את הקונדום בו השתמש הנאשם באונס השני, כדי לקחת ממנו דגימות דנ"א.

"בחינת הראיות בתיקנו תציף אל פני השטח שהחקירה כשלה בפעולות רבות שהיה צורך לעשותן, פעולות שביצוען לא הצריך משאבים ומאמצים מיוחדים, וחסרונן יוצר פגיעה ממשית ביכולת הנאשם להתגונן מפני האישומים נגדו", קבע השופט בן יוסף. השופטת נורית אחיטוב הוסיפה כי "לאור החקירה הרשלנית, אין בפנינו כל ראיית זיהוי ממשית, שממנה ניתן להסיק קטגורית וללא ספק כי המעשים שאין חולק שנעשו, בוצעו על ידי הנאשם שבפנינו". בדיון היום היא הוסיפה ש"המזל שלו זו המשטרה".

"בית המשפט קיבל את כל טענות ההגנה וזיכה את מרשי, ששילם בחרותו את מחירה של חקירה משטרתית רשלנית ומגמתית באופן מחפיר", אמרה פרקליטתו של גברמנל, עו"ד טלי גוטליב מהסניגוריה הציבורית. "המשטרה לא טרחה, ולו לרגע, לבדוק ולאסוף ראיות כדי לחזק את טענת החפות של החשוד. רשלנות זו הפכה לחרב פיפיות והובילה לזיכויו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully