וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בימין: "תעודת כשרות" למי שלא מעסיק ערבים

מוטי לוי

26.1.2011 / 7:30

ארגון 'להב"ה – למניעת התבוללות בארץ הקודש' החל בקמפיין חלוקות תעודות הכשר לעסקים שלא מעסיקים ערבים. "רוב המקרים של נישואי צעירות יהודיות לערבים מתרחש בשל עבודתם בעסק יהודי"

ארגון 'להב"ה – למניעת התבוללות בארץ הקודש' יצא השבוע במהלך כנס פעילים בירושלים במיזם חדש: הארגון יחלק תעודות כשרות לעסקים שלא יעסיקו ערבים. על התעודה נכתב בגדול "וזאת לתעודה כי בעל עסק זה מעסיק: עובדים יהודים ולא מעסיק אויבים!".

בנצי גופשטיין מארגון להב"ה הסביר לוואלה! חדשות כי "אין בכוונתנו לקחת כסף עבור התעודות אלא חשוב לנו להעביר את המסר". לדבריו של גופשטיין, בארגון בדקו ומצאו כי רוב המקרים של נישואי צעירות יהודיות לערבים מתרחש כתוצאה מעבודתם של ערבים בחנויות באיזורים יהודיים.

לצד חלוקת "תעודות הכשרות", מתכוננים בארגון לפתוח גם בהחתמתם של אלפי אזרחים יהודים בירושלים על כתבי התחייבות לרכוש מוצרי מזון ברשתות שתתחייבנה להדיר רגלי עובדים ערבים משורותיהם. בדפי הסבר שכותרתם "אחמד בן שרה – חייבים למנוע את המקרה הבא!", נאמר, בין היתר, כי "אין זה סוד שישנה תחרות גדולה בין רשתות המזון הגדולות באזורנו... אנו יכולים להציב דרישות ולגרום לכך שיהיה משתלם להם להעסיק יהודים, ולפטר את האויבים הרבים המסכנים את בנותינו".

"ביזוי המאבק בהתבוללות"

כשלושים מפעילי הארגון התאספו ביום שני בירושלים, באסיפה במהלכה הושקו, כאמור, שני הפרויקטים. בשבועות הקרובים מתכוננים פעילי הארגון לפרוס את מערך הפעילות ברחבי ירושלים, ובעוד כשלושה שבועות להמשיך לערים נוספות בישראל.

תנועת "נאמני תורה ועבודה", המזוהה עם הציונות הדתית, מסרה בתגובה ליוזמה, כי "חינוך לשמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל צריך לבוא מתוך תחושת ביטחון ולא מתוך אמצעים של פחד ואי אמון בחינוך היהודי, כפי שמשדרות יוזמות מסוג זה. פעילויות אלה גורמות להכפשת היהדות ולביזוי של מונחים כמו עבודה עברית והמאבק בהתבוללות, ומי שחפץ בכבודה של תורת ישראל מן הראוי שיפסיק את סבב ההצהרות הפומביות, המביאות הרבה יותר נזק מתועלת".

  • עוד באותו נושא:
  • להב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully