וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: "החלטה בתיק ליברמן - עד סוף פברואר"

עמותת "אומ"ץ" ביקשה לבדוק באיזה שלב נמצאת חקירת שר החוץ. עוזרו של היועמ"ש השיב כי ההחלטה בתיק תתקבל עד סוף חודש פברואר. לטענת עוזר היועמ"ש, ההחלטה נדחתה בשל שביתת הפרקליטים

"הערכתנו וכוונתנו היא שההחלטה בעניין תיק ליברמן תתקבל עד סוף חודש פברואר", כך כתב עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, בתשובה שהעביר היום (חמישי) ליו"ר עמותת אומ"ץ, אריה אבינרי, בנוגע להליך קבלת ההחלטה אודות הגשת כתב אישום נגד שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

נזרי כתב את המכתב בעקבות פנייה מעמותת אומ"ץ, בבקשה לברר היכן עומדים ההליכים בעניין תיק החשדות כנגד ליברמן. עו"ד נזרי כתב כי "כפי שפורסם בשעתו, התכוון היועץ המשפטי לממשלה לסיים את תהליך קבלת ההחלטה בתיק ליברמן עד סוף השנה האזרחית הקודמת, ואף נקבעו לשם כך ישיבות מרוכזות למשך שלושה ימים רצופים. דא עקא, בשל שביתת הפרקליטים לא התקיימו ישיבות אלה, ומיד לאחר סיום השביתה נקבעו שוב ימי הדיונים המרוכזים והם יתקיימו במהלך השבוע הקרוב".

"יובהר, כי דיונים אלו נקבעו בהמשך לישיבות רבות בנושא שהתקיימו בחודשים האחרונים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה ובלשכת פרקליט המדינה", כתב נזרי, "והכוונה היא לנצל ימים מרוכזים אלה כדי להגיע ל'ישורת האחרונה' בתהליך קבלת ההחלטות בתיק מורכב ורגיש זה, שהיקף החומר בו הוא רב". כמו כן, הבהיר נזרי כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה "לא תתקבל בסיום סדרת הדיונים בשבוע הבא, וכבר ביקשנו לקבוע שני ימי דיונים נוספים במהלך חודש פברואר".

חקירתו של ליברמן החלה באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז על פתיחתה. לפי החשד, עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים. "התמונה המצטיירת היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב אז שופט בית המשפט המחוזי שמואל ברוך בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully