וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות גרפיטי רוססו ליד ביתו של הפצ"ר: "בוגד"

3.11.2010 / 9:36

מאבקם של גורמים בימין נגד הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, עולה מדרגה. אלמונים ריססו על קיר ביתו את הכתובת "בוגד", ועל הבניין ממול נכתב: "גולדסטון ומנדלבליט - בוגדים"

מאבק פעילי הימין בפרקליט הצבאי הראשי עולה מדרגה. אלמונים ריססו במהלך הלילה (רביעי) כתובות גרפיטי סמוך לביתו בפתח תקווה של הפצ"ר, האלוף אביחי מנדלבליט. בין היתר רוססה על ביתו הכתובת "בוגד" ועל הבניין שמול ביתו רוססה הכתובת "גולדסטון ומנדלבליט - בוגדים". בנוסף, על שמשות כלי הרכב בשכונה הונחו כרוזים בהם נכתב: "בשכונתנו מתגורר הפרקליט הצבאי הראשי... אולם, בשונה משאר החיילים שמוסרים נפשם למעננו - אביחי רק מפריע". בנוסף נכתב בכרוזים "מנדלבליט, אל תפריע לנו להילחם", ו-"הורד ידיך מחייל ישראלי".

כתובות נאצה בביתו של הפרקליט הצבאי הראשי, אביחי מנדלבליט, נובמבר 2010. אורי לנץ
הכתובות מול ביתו של האלוף/אורי לנץ

מדובר בהסלמה נוספת של גורמי ימין נגד האלוף מנדלבליט, אשר רואים בפעילותו להעמדתם לדין של לוחמים ממבצע "עופרת יצוקה" מעשה פסול. מאז תום מבצע עופרת יצוקה החלו פעילי ימין ומתנחלים לנסות לסייע לחיילי צה"ל שהועמדו לדין בעקבות מעשים שביצעו במהלך פעילותם המבצעית בצבא. בימין תולים את האשמה ב"מדיניות ההעמדה לדין" בפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט. מנדלבליט זוכה לביקורת רבה גם על שיתוף הפעולה של הפרקליטות עם ארגוני שמאל, בהם ארגון זכויות האדם "בצלם".

בשנה האחרונה הופצו כרוזים בגנותו בבתי כנסת וסמוך לביתו של מנדלבליט, בהם נטען כי הוא מוביל ל"מדיניות הרסנית". בנוסף, הופצו ברשת האינטרנט סרטונים הקוראים לחיילים לא לשתף פעולה עם חוקרים בכל האמור לפעולות שביצעו במהלך לחימה.

"נורת אזהרה"

בימין זועמים בין היתר, על העמדתם לדין של שני לוחמי גבעתי שביצעו "נוהל ילד", על הנזיפה שניתנה למג"ד גולני בגין שימוש ב"נוהל שכן" וכן על הנזיפה שניתנה למח"ט גבעתי אילן מלכא על מעורבתו בהפצצת בית משפחת א-סמוני בעזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "האירועים האחרונים סביב הפצ"ר, האלוף אביחי מנדלבליט, הינם חמורים ומסוכנים ומהווים נורת אזהרה אדומה לכולנו. הפצת הכרוזים וכתובות הנאצה שרוססו היום סמוך לביתו, יש בהם ניסיון ברור להלך אימים על קצין בכיר בצה"ל, למנוע ממנו למלא את תפקידו, ובכך לפגוע בצה"ל ובשלטון החוק. הרמטכ"ל אשכנזי מגבה את פעילותו ואת החלטותיו של הפצ"ר שתכליתן שמירה על החוק ועל הנורמות בצה"ל, ומגנה בכל לשון את ההתנכלויות לפצ"ר ולמשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully